ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مایکروسافت
کسب و کار

گزارش مایکروسافت در فصل سوم سال مالی 2022: عملکرد درخشان در بخش خدمات ابری

گزارش عملکرد مایکروسافت در فصل سوم سال مالی 2022 منتشر شده و این شرکت توانسته یک بار دیگر به نرخ رشد دو رقمی دست پیدا کند. درآمد اهالی ردموند با افزایش 18 درصدی به 49.4 ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

گزارش عملکرد مایکروسافت در فصل سوم سال مالی 2022 منتشر شده و این شرکت توانسته یک بار دیگر به نرخ رشد دو رقمی دست پیدا کند. درآمد اهالی ردموند با افزایش 18 درصدی به 49.4 میلیارد دلار رسیده و خالص سود آن‌ها هم با رشد 8 درصدی 16.7 میلیارد دلار بوده است. مایکروسافت می‌گوید عمده این موفقیت را مدیون عملکرد درخشان بخش ابری است.

گزارش مالی مایکروسافت حاکی از افزایش 46 درصدی درآمد بخش آژور و سایر خدمات ابری است. تعداد قراردادهای آژور با حداقل ارزش 100 میلیون دلاری در این سه‌ماهه دو برابر شده است. درآمد بخش Intelligent Cloud که آژور، SQL سرور، ویندوز سرور و خدمات تجاری را در بر می‌گیرد، با رشد 26 درصد به 19.05 میلیارد دلار رسیده است.

گزارش غول دنیای نرم‌افزار نشان می‌دهد که کسب و کار رایانش شخصی این شرکت شامل ویندوز و ایکس باکس با رشد 11 درصدی به درآمد 14.5 میلیارد دلاری رسیده‌. «ساتیا نادلا»، مدیرعامل مایکروسافت می‌گوید شرکت‌ها حالا سریع‌تر از تمام نسخه‌های قبلی ویندوز در حال مهاجرت به سمت استفاده از ویندوز 11 هستند.

مایکروسافت

درآمد حاصل از فروش سخت‌افزارهای ایکس باکس با رشد 14 درصد به 3.74 میلیارد دلار افزایش یافته است. نادلا می‌گوید حالا 10 میلیون نفر از طریق خدمات ابری این شرکت بازی‌ها را استریم می‌کنند. مشترکان سرویس ایکس باکس گیم پس هم در یک سال گذشته 45 درصد بیشتر روی این سرویس بازی کرده‌اند.

مایکروسافت آفیس همچنان به رشد ادامه می‌دهد

میزان درآمد مایکروسافت در بخش «بازدهی و فرآیندهای تجاری» در مجموع 17 درصد بیشتر شده است. این آمار به تفکیک از رشد 12 درصدی کسب و کار آفیس و رشد 11 درصدی بخش محصولات تجاری و مصرفی خبر می‌دهد. آفیس 365 حالا 58.4 میلیون مشترک دارد. این رقم نسبت به فصل مالی قبلی دو میلیون و نسبت به بازه مشابه پارسال هشت میلیون بیشتر شده است.

شبکه اجتماعی لینکدین همچنان رشد چشمگیری را تجربه می‌کند. این شرکت در سه فصل پیش از سه‌ماهه سوم 2022 به ترتیب 37، 42 و 46 درصد رشد درآمد داشت، و در فصل اخیر رشد 34 درصدی را گزارش کرده است. دستگاه‌های سرفیس هم ظاهرا عملکرد خوبی داشته‌اند و درآمدشان 13 درصد بیشتر شده است.

خرید بزرگ اکتیویژن بلیزارد که مایکروسافت را به سومین شرکت بزرگ گیمینگ از نظر درآمد تبدیل می‌کند، در این گزارش نیامده است. این قرارداد احتمالا تا سال آینده میلادی تکمیل نخواهد شد.

این شرکت در مجموع در فصل سوم 2022 فراتر از انتظارها عمل کرده است. تحلیل‌گران شرکت Refinitiv انتظار داشتند که درآمد شرکت 49.05 میلیارد دلار باشد، اما مایکروسافت به درآمد 49.36 میلیارد دلاری دست یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی