ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آغاز نمایش برچسب‌های حریم خصوصی برای برنامه‌های پلی استور

گوگل اعلام کرده در حال راه‌اندازی یک بخش امنیتی جدید در گوگل پلی‌ استور است که جزئیات داده‌های جمع‌آوری شده توسط اپلیکیشن‌ها و نحوه استفاده از این داده‌ها را به کاربر نمایش می‌دهد. این ویژگی ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

گوگل اعلام کرده در حال راه‌اندازی یک بخش امنیتی جدید در گوگل پلی‌ استور است که جزئیات داده‌های جمع‌آوری شده توسط اپلیکیشن‌ها و نحوه استفاده از این داده‌ها را به کاربر نمایش می‌دهد. این ویژگی جدید قرار است به شکل تدریجی در هفته‌های آتی برای کاربران منتشر شود.

گوگل همچنین تا تاریخ 29 تیر به توسعه‌دهندگان فرصت داده تا اطلاعات مذکور را به اپ‌های خود اضافه کنند به همین خاطر ممکن است این ویژگی بلافاصله برای همه در دسترس قرار نگیرد.

بنابر اعلام گوگل، این بخش جدید در پلی‌ استور در واقع تلاشی مبنی بر فراهم کردن اطلاعات و محتوای بیشتر برای کاربران است. این قابلیت در صورت همکاری توسعه‌دهندگان می‌تواند از داده‌های جمع‌آوری شده توسط اپ‌ها یا اقدامات امنیتی توسعه‌دهندگان (مانند رمزنگاری داده‌ها برای انتقال) یک فهرست برای کاربر ایجاد کند.

این اطلاعات همچنین می‌توانند شامل پیروی توسعه‌دهندگان از «سیاست خانوادگی» گوگل پلی یا اقدامات امنیتی مورد تایید قرار گرفته از سوی شرکت‌های شخص ثالث هم شوند.

ویژگی امنیتی جدید گوگل پلی استور

با استناد به صفحه پشتیبانی گوگل پلی استور، ارائه اطلاعات غلط یا عدم ارائه اطلاعات از سوی توسعه‌دهندگان می‌تواند به مسدود شدن آپدیت اپلیکیشن آنها منجر شود و آن اپ در برخی موارد ممکن است حتی از روی پلی استور حذف شود.

طبق اطلاعات مندرج در این صفحه، حتی اپلیکیشن‌هایی که هیچگونه داده‌ای از کاربران جمع‌آوری نمی‌کنند هم ملزم به نشان دادن اطلاعات خود و ارائه یک آدرس به «سیاست‌های حریم خصوصی» اپلیکیشن خود هستند.

گفتنی است که این ویژگی پلی استور در پی راه‌اندازی قابلیت مشابهی در اپ استور اپل در اواخر 2020، راه‌اندازی شده است. البته صفحه پشتیبانی گوگل به این مورد نیز اشاره می‌کند که دو پلتفرم گوگل پلی و اپ استور همسان نیستند و توسعه‌دهندگان نمی‌توانند در هر دوی آنها اطلاعات مشابهی را درج کنند.

طبق نوشته این صفحه پشتیبانی، دلیل امر مذکور این است که طبقه‌بندی و چهارچوب کاری بخش امنیت داده‌ها در گوگل پلی ممکن است با عملکرد سایر فروشگاه‌های اپلیکیشن متفاوت باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی