ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پس از السالوادور، جمهوری آفریقای مرکزی نیز بیت کوین را به عنوان ارز رسمی خود پذیرفت

جمهوری آفریقای مرکزی (Central African Republic) کشوری که در مرکز قاره آفریقا قرار گرفته، بیت کوین را به عنوان ارز قانونی خود تایید کرده است. با این وجود، پس از السالوادور، این دومین کشوری است ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

جمهوری آفریقای مرکزی (Central African Republic) کشوری که در مرکز قاره آفریقا قرار گرفته، بیت کوین را به عنوان ارز قانونی خود تایید کرده است. با این وجود، پس از السالوادور، این دومین کشوری است که بیت کوین را به عنوان پول قانونی خود قبول دارد.

در بیانیه‌ای که توسط ریاست جمهوری این کشور منتشر شده، ظاهرا قانونگذاران به پذیرش بیت کوین به عنوان یک ارز قانونی رای داده‌اند.

بیت کوین

کاهش وابستگی به ارز تحت حمایت فرانسه با پذیرش بیت کوین

واحد پول این کشور هم اکنون فرانک CFA آفریقای میانه است که توسط خزانه فرانسه تامین می‌شود و اکثر مستعمرات سابق فرانسه در آفریقا از آن استفاده می‌کنند. برخی از پذیرش بیت‌کوین به عنوان راهی برای کاهش وابستگی به CFA یاد می‌کنند.

اقتصاددانی به نام «یان داوورو» توضیح می‌دهد که این امر زندگی را آسان‌تر می‌کند، زیرا تراکنش‌های رمزارز را می‌توان با موبایل انجام داد و تبدیل بیت‌کوین به هر ارز دیگری بسیار ساده است. او گفت:

«تاجرها، دیگر مجبور نخواهند بود که با چمدان‌های پر از فرانک CFA خود قدم بزنند و آن‌ها را برای خریدهای خارج از کشور خود به دلار یا هر ارز دیگری تبدیل کنند.»

از سویی دیگر، پذیرش بیت کوین به عنوان ارز قانونی این کشور، با مشکلاتی همراهی می‌کند. به عنوان مثال همانطور که «سیدنی تیکایا» دانشمند کامپیوتر توضیح می‌دهد، کار با بیت کوین کاملا به اینترنت وابسته است و دسترسی این کشور به اینترنت هنوز چندان توسعه پیدا نکرده. همچنین مشکلات مهم‌تری مانند امنیت، آموزش و دسترسی به آب آشامیدنی نیز در این بین وجود دارد.

بیت کوین

اولین کشوری که بیت‌کوین را به عنوان ارز رسمی خود پذیرفت، السالوادور است. اقدام این کشور که در سپتامبر سال گذشته اعلام شده بود، توسط بسیاری از اقتصاددانان، از جمله صندوق بین‌المللی پول مورد انتقاد قرار گرفت که عقیده داشتند این کار باعث افزایش خطر برای بی‌ثباتی مالی خواهد شد.

از سویی دیگر، این نگرانی نیز به صورت مداوم درباره رمزارزها مانند بیت کوین وجود داشته که از آن‌ها می‌توان به راحتی برای اهداف پولشویی استفاده کرد و علاوه بر مصرف برق زیاد، به محیط زیست نیز آسیب می‌رسانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی