ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

گزارش درآمد فصل دوم سال مالی 2022 اپل منتشر شد؛ رشد 9 درصدی درآمد

هرچند اپل همچنان با محدودیت‌های عرضه دست و پنجه نرم می‌کند، اما در گزارش درآمد سه ماهه دوم سال مالی خود، بهترین فصل منتهی به مارس را در تاریخش گزارش کرد. غول فناوری در این ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۹:۴۰

هرچند اپل همچنان با محدودیت‌های عرضه دست و پنجه نرم می‌کند، اما در گزارش درآمد سه ماهه دوم سال مالی خود، بهترین فصل منتهی به مارس را در تاریخش گزارش کرد. غول فناوری در این سه ماهه، 97.3 میلیارد دلار درآمد داشته که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، 9 درصد افزایش یافته است. همچنین سود این شرکت 25 میلیارد دلار و سود هر سهم آن 1.52 دلار بوده است.

درآمد اپل

نحوه عملکرد اپل در مقابل انتظارات تحلیلگران به شرح جدول زیر است:

گزارش درآمد اپلانتظار بازاررشد نسبت به سال قبل
سود هر سهم 1.52 دلار 1.43 دلار -
درآمد97.28 میلیارد دلار93.89 میلیارد دلار8.59 درصد
درآمد آیفون50.57 میلیارد دلار47.88 میلیارد دلار5.5 درصد
درآمد خدمات19.82 میلیارد دلار19.72 میلیارد دلار17.28 درصد
درآمد سایر محصولات8.81 میلیارد دلار9.05 میلیارد دلار12.37 درصد
درآمد مک10.44 میلیارد دلار9.25 میلیارد دلار14.73 درصد
درآمد آیپد7.65 میلیارد دلار7.14 میلیارد دلار1.92 درصد کمتر

طبق این گزارش فروش مک همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. «تیم کوک» مدیرعامل اپل به CNBC گفت: «هفت فصل گذشته، هفت فصل برتر تاریخ مک بوده است.» با این حال، همانطور که در جدول بالا مشاهده می‌کنیم، فروش آی‌پد در این سه ماهه نسبت به سال گذشته، اندکی کاهش یافته است که کوک از «محدودیت‌های بسیار مهم در عرضه» به عنوان دلیل آن یاد کرده است.

عملکرد و درآمد اپل در بخش خدمات

درآمد اپل

علاوه بر این، اپل همچنین در زمینه ارائه خدمات نیز رکورد تازه‌ای را به ثبت رساند و بخش خدمات آن با 17 درصد رشد سالانه به درآمد 19.8 میلیارد دلاری دست پیدا کرد. همچنین تعداد مشترکین پولی این بخش که شامل مواردی مانند اپ استور، اپل تی‌وی پلاس و اپل موزیک می‌شود، به 825 میلیون نفر رسید. به گفته اپل، این رقم تنها در 12 ماه گذشته، بیش از 165 میلیون افزایش داشته است.

محصولات جدیدی که اپل در سه ماهه مارس راهی بازار کرد، شامل نسل سوم آیفون SE، رنگ‌ سبز جدید آیفون 13 و 13 پرو، رایانه قدرتمند مک استودیو و مانیتور استودیو دیسپلی می‌شود.

غول فناوری در ژانویه پیش‌بینی کرده بود که چالش‌های زنجیره تامین در طول سه ماهه مارس تا حدودی کاهش پیدا خواهد کرد. اما با قرنطینه‌های جدید چین به دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا، مشکلات زنجیره تامین ممکن است در چند ماه آینده به مشکل بزرگتری تبدیل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی