ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آینده اینترنت
تکنولوژی

اتحادیه اروپا، ایالات متحده و 32 کشور، بیانیه مشترکی درباره آینده اینترنت منتشر کردند

ایالات متحده، تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و 32 کشور دیگر، بیانیه مشترکی برای «آینده اینترنت» منتشر کرده‌اند که در آن به اولویت‌های ارائه اینترنتی «رایگان، جهانی، تعامل پذیر، قابل اعتماد و ایمن» اشاره شده ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۰

ایالات متحده، تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و 32 کشور دیگر، بیانیه مشترکی برای «آینده اینترنت» منتشر کرده‌اند که در آن به اولویت‌های ارائه اینترنتی «رایگان، جهانی، تعامل پذیر، قابل اعتماد و ایمن» اشاره شده است.

بیانیه سه صفحه‌ای که توسط «کاخ سفید» و «کمیسیون اروپا» شرح داده شده است، چشم‌انداز گسترده‌ای درباره شبکه ارائه می‌کند. در ابتدا این بیانیه آمده است:

«ما با اعتقاد به پتانسیل فناوری‌های دیجیتالی برای ارتقای ارتباطات، دموکراسی، صلح، حاکمیت قانون، توسعه پایدار و برخورداری از حقوق بشر و آزادی‌های اساسی متحد شده‌ایم.»

آینده اینترنت
کشورهای امضا کننده بیانیه

همچنین در ادامه این بیانیه آمده است: «دسترسی به اینترنت آزاد توسط برخی دولت‌های اقتدارگرا محدود شده و پلتفرم‌های آنلاین و ابزارهای دیجیتال بیشتر و بیشتر برای سرکوب آزادی بیان و انکار سایر حقوق بشر و آزادی‌های اساسی استفاده می‌شوند».

در این بیانیه تاکید شده که اینترنت باید به صورت غیرمتمرکز و در سطح جهانی به هم پیوسته باشد و کشورها باید از تضعیف زیرساخت‌های فنی ضروری برای دسترسی عمومی به اینترنت خودداری کنند. به نظر می‌رسد دیدگاه ارائه شده در این بیانیه، برخلاف مشخصه‌ای تحت عنوان «اسپلینترنت» است که کشورهایی مانند روسیه و چین با وجود آن دسترسی به سایت‌ها و برنامه‌های خارجی را به شدت محدود کرده‌اند.

در زمینه حفظ حریم خصوصی و ایمنی کاربران نیز در این سند به تلاش‌های اتحادیه اروپا در سال‌های اخیر از جمله مقررات عمومی حفاظت از داده (GDPR) و قانون خدمات دیجیتال (DSA) اشاره شده است که برای سرویس‌ها وب، تعهدات بیشتری را برای حذف محتوای غیرقانونی ارائه می‌کند.

امضاکنندگان این بیانیه همچنین موافقت کرده‌اند که اصول بی‌طرفی شبکه را رعایت خواهند کرد و «از مسدود کردن یا محدودیت دسترسی به محتوا، خدمات و برنامه‌های کاربردی قانونی در اینترنت خودداری کنند».

حمایت گوگل و مایکروسافت از بیانیه «آینده اینترنت»

آینده اینترنت

گوگل در حمایت از این بیانیه، در وبلاگ خود توضیح داد که بخش خصوصی نیز باید نقش مهمی در پیشبرد استانداردهای اینترنت در هنگام مواجهه با بحران‌های جهانی ایفا کند. غول موتور جستجو در بیانیه خود نوشت:

«بخش خصوصی نیز نقش مهمی در حفظ اینترنت جهانی دارد. این امر به ویژه در مواقع بحرانی تجربه می‌شود، زیرا تیم‌های امنیتی برای مقابله با اطلاعات نادرست، حملات سایبری و سایر تهدیدات آنلاین تلاش می‌کنند.

از زمان حمله نظامی روسیه به اوکراین، تیم‌ها ما به طور شبانه‌روزی برای حمایت از مردم اوکراین از طریق محصولاتمان، دفاع در برابر تهدیدات امنیت سایبری و ارائه اطلاعات با کیفیت بالا و قابل اعتماد کار می‌کنند.»

«برد اسمیت» رئیس مایکروسافت نیز در پست وبلاگ این شرکت، مدعی شد که دولت‌ها نمی‌توانند چالش‌های جهانی را به تنهایی مدیریت کنند. اسمیت در بیانیه خود نوشت:

«ما به طرح‌های اینترنتی جدید و نوآورانه‌ای نیاز داریم که دولت‌ها را با سازمان‌های غیردولتی، محققان دانشگاهی، شرکت‌های فناوری و بسیاری بخش‌های دیگر از سراسر جامعه تجاری متصل می‌کند.»

تاکنون علاوه بر ایالات متحده، بریتانیا و 27 عضو اتحادیه اروپا 60 کشور دیگر جهان از جمله ژاپن و اوکراین این بیانیه را تایید کرده‌اند و به گفته کمیسیون اروپا، انتظار می‎‌رود تا در هفته‌های آینده کشورهای بیشتری از آن حمایت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی