ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل
تکنولوژی

گوگل بیش از یک میلیون اپلیکیشن خطرناک را از پلی استور حذف کرده است

گوگل با انتشار بیانیه‌ای به تلاش‌ خود در سال 2021 برای حفظ امنیت کاربران اشاره کرد. از جمله اقدامات مهم غول موتور جستجو در سال گذشته میلادی، می‌توان به حذف بیش از یک میلیون اپلیکیشن ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

گوگل با انتشار بیانیه‌ای به تلاش‌ خود در سال 2021 برای حفظ امنیت کاربران اشاره کرد. از جمله اقدامات مهم غول موتور جستجو در سال گذشته میلادی، می‌توان به حذف بیش از یک میلیون اپلیکیشن مخرب از گوگل پلی اشاره کرد.

علاوه بر این، گوگل برای محافظت بیشتر از کاربران خود و جلوگیری از انتشار اپلیکیشن‌های مخرب، حساب 190 هزار توسعه‌دهنده را در سال 2021 مسدود کرده است. همچنین حدود 500 هزار حساب غیرفعال یا رها شده نیز به طور کلی از دسترس خارج شده‌اند.

در پست جدید وبلاگ گوگل، فعالیت‌ها و پیشرفت‌های این شرکت در سال گذشته، برای حفظ امنیت کاربران توضیح داده شده که برخی آمار و ارقام آن جالب به نظر می‌رسند. غول موتور جستجو در این پست توضیح داده که با بهبود سیستم‌های یادگیری ماشینی و فرآیندهای بازبینی خود، در سال گذشته از انتشار 1.2 میلیون اپلیکیشن نقض‌کننده قوانین گوگل پلی، جلوگیری کرده است.

گوگل

کاهش دسترسی به داده‌های کاربران توسط گوگل

گوگل همچنین توضیح می‌دهد که بهترین راه برای اطمینان از امنیت داده‌های کاربران، محدود کردن دسترسی به آن‌ها در وهله اول است. به همین منظور در اندروید 11 دسترسی 98 درصد از برنامه‌ها به APIهای حساس و داده‌های کاربران کاهش پیدا کرده است. علاوه بر این، دسترسی برنامه‌ها به داده‌های کاربران در اندروید 12 هم به حد قابل توجهی کاهش پیدا یافته است.

غول فناوری در انتهای پست خود همچنین به قابلیت‌های مربوط به امنیت گوشی‌های پیکسل، از جمله هسته امنیتی موجود در چیپست‌های تنسور و بخش Security آن در اندروید 12 اشاره کرده است. گوگل ادعا می‌کند که گوشی‌های پیکسل از مدل‌های جدیدی یادگیری ماشینی استفاده می‌کنند تا وجود بدافزار را در Google Play Protect با دقت بیشتری تشخیص دهد.

با توجه به اینکه گوشی‌های موبایل در حال تبدیل شدن به وسیله اصلی بسیاری از کاربران سرتاسر جهان برای مواردی مانند انجام پرداختی‌ها و خدمات بانکی است، حفظ امنیت آن‌ها یک امر بسیار مهم محسوب می‌شود. به همین منظور، گوگل در به‌روزرسانی اندروید 13 و در پلی استور که روزانه میلیون‌ها کاربر، برنامه موردنظر خود را از آن دانلود می‌کند، توجه زیادی به حریم خصوصی و امنیت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی