ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل نتایج جستجوی مربوط به اطلاعات شخصی کاربر را حذف می‌کند

گوگل با هدف توجه نشان دادن به حریم خصوصی، به درخواست کاربران اطلاعات شخصی آن‌ها را از نتایج جستجو حذف می‌کند. این اطلاعات شخصی شامل آدرس منزل و شماره تلفن نیز می‌شود. گوگل در حال ...

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

گوگل با هدف توجه نشان دادن به حریم خصوصی، به درخواست کاربران اطلاعات شخصی آن‌ها را از نتایج جستجو حذف می‌کند. این اطلاعات شخصی شامل آدرس منزل و شماره تلفن نیز می‌شود.

گوگل در حال ایجاد تغییراتی مهم در موتور جستجوی خود است و قصد دارد تا در کنار به حداقل رساندن مزاحمت برای کاربران با تدابیری از جمله دکمه مخصوص رد کوکی‌ها، امنیت آن‌ها را نیز ارتقاء بدهد.

شاید شنیده باشید که برخی با اجرای یک سری ترفند، یک سری نتیجه جستجو را جمع‌آوری کرده و اطلاعات کاملی را از شخص مورد نظر خود استخراج می‌کنند. حال گوگل برای مقابله با این‌گونه اتفاقات، این اطلاعات را به درخواست خود کاربر نمایش نمی‌دهد.

حذف نتایج جستجویی که باب میل کاربر نباشد

نتایج جستجوی گوگل

به نقل از منبع آگاه، افشای اطلاعات شخصی کاربران می‌تواند برای آن‌ها گران تمام شود. اگر افراد سودجو فنون مخصوصی را بلد باشند می‌توانند به سادگی و با یک جستجو، حتی اطلاعات بانکی شما را پیدا کرده و حسابتان را خالی کنند. این بار اما گوگل تصمیم دارد تا از این اقدامات جلوگیری کند و اطلاعات شخصی افراد را نمایش ندهد. در لیست زیر می‌توانید نگاهی به موارد قابل حذف از اطلاعات شخصی خود در گوگل داشته باشید:

  • اطلاعات مربوط به کاربر مانند کارت شناسایی
  • شماره کارت بانکی
  • شماره‌ حساب بانکی
  • تصاویر مربوط به امضای کاربر
  • سوابق شخصی مانند سوابق پزشکی و شغلی
  • اطلاعات تماس مانند ایمیل و شماره تلفن
  • آدرس منزل
  • اطلاعات و تاریخچه ورود به سیستم

تمام ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌‌شود. بلکه گوگل می‌تواند به درخواست کاربران تصاویری که مربوط به آن‌هاست و برای سو استفاده منتشر شده‌اند را حذف کند. گوگل در نهایت از طریق قرار دادن یک صفحه مخصوص ارسال درخواست‌ها می‌تواند به موارد این چنینی رسیدگی کند. پس از ارسال درخواست توسط کاربر شاکی، گوگل آن را ارزیابی می‌کند تا تدابیر لازم برای حذف اطلاعات شخصی انجام گیرد. در نهایت گوگل به کاربر اطلاع می‌دهد که آیا مورد غیرقابل قبولی را پیدا و حذف است یا خیر.

البته باید بگوییم که این اقدام تنها در صورتی انجام می‌گیرد که اطلاعات شما واقعا مهم باشند و این اطلاعات را نیز پیش خود محفوظ نگه داشته باشید. در غیر این‌صورت، گوگل احتمالا با درخواست شما مبنی بر حذف اطلاعات ساده موافقت نخواهد کرد.

کمپانی Google اعلام کرده که در واقع این اطلاعات حذف نمی‌شوند و تنها از دید عموم پنهان خواهند ماند. بنابراین می‌توان برداشت کرد که این اطلاعات برای عموم حذف شده‌اند و همچنان در اختیار مالک دامنه سایت و گوگل قرار دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی