ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مرسدس بنز T کلاس معرفی شد؛ نسخه گران و لوکس از رنو کانگو

بازار خودروهای سبک تجاری در اروپا با رشد بسیار خوبی همراه بوده است. به همین خاطر برندهای بزرگی مثل رنو، فولکس واگن، فورد، پژو و سیتروئن به آن ورود پیدا کرده و در تلاش هستند ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

بازار خودروهای سبک تجاری در اروپا با رشد بسیار خوبی همراه بوده است. به همین خاطر برندهای بزرگی مثل رنو، فولکس واگن، فورد، پژو و سیتروئن به آن ورود پیدا کرده و در تلاش هستند سهمی را از آن خود کنند. حالا نوبت به مرسدس بنز رسیده تا با معرفی مدل T کلاس به دنبال جلب نظر مثبت مشتریان لوکس‌پسند باشد. نکته جالب آنکه این مدل در واقع نسخه آلمانی از رنو کانگو است.

مرسدس بنز T کلاس بر اساس نسل اخیر رنو کانگو توسعه یافته است. این ون کوچک فرانسوی در نوامبر ۲۰۲۰ معرفی شده و از یک پلتفرم جدید بهره می‌برد. همانطور که قابل حدس است، محصول جدید اشتوتگارتی‌ها در واقع یک جایگزین زیباتر، لوکس‌تر و البته گران‌تر برای رنو کانگو محسوب می‌شود. این دو خودروی دوقلو اگرچه در نمای جلو و عقب تفاوت‌هایی با هم دارند، اما در نمای جانبی بسیار شبیه هم دیده می‌شوند.

رنو کانگو
مرسدس بنز T کلاس

در حالی که بسیاری از خودروهای کامپکت در اروپا با پیشرانه‌های سه سیلندر به فروش می‌رسند، مرسدس بنز تصمیم گرفته T کلاس را با طیف نسبتا گسترده‌ای از موتورهای چهار سیلندر توربوشارژ راهی بازار کند. نیروبخش مدل پایه از این ون اشتوتگارتی یک موتور ۱.۵ لیتری دیزلی است که توانایی تولید ۹۵ اسب بخار قدرت را دارد. این خودرو با موتور دیزلی ۱۱۶ اسب‌ بخاری نیز قابل انتخاب است.

مرسدس بنز T کلاس

مرسدس بنز T کلاس با دو موتور بنزینی هم به فروش خواهد رسید. هر دوی این موتورها حجمی برابر با ۱.۳ لیتر دارند، اما خروجی آنها متفاوت از یکدیگر است. یکی از این موتورها ۱۰۲ اسب بخار و دیگری ۱۳۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. تمامی این موتورها در حالت استاندارد به یک گیربکس شش سرعته دستی متصل هستند. در صورت علاقه مشتریان می‌توانند هر دو مدل دیزلی و نسخه بنزینی قدرتمندتر را با گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه سفارش دهند. نکته جالب توجه اینکه مرسدس بنز گفته این نسل از T کلاس دارای نسخه تمام الکتریکی هم خواهد بود.

مرسدس بنز T کلاس

طبق انتظار T کلاس امکانات بیشتری نسبت به رقبا ارائه می‌کند. برخی از امکانات استاندارد این ون عبارتند از نمایشگر ۷ اینچ لمسی با امکان اتصال به تلفن همراه هوشمند، فرمان با دکمه‌های کنترلی، سیستم ورود بدون کلید و استارت موتور، سیستم تهویه مطبوع و نورپردازی داخلی با چراغ‌های LED. این خودرو در دو تریم Style و Progressive موجود خواهد بود. دو تریم مذکور از نظر طراحی خارجی و داخلی و همچنین لیست آپشن‌ها تفاوت‌هایی با هم دارند. فارغ از تریم، T کلاس به هفت ایربگ مجهز است.

مرسدس بنز T کلاس

برای مدل پایه از T کلاس قیمتی نزدیک به ۳۰ هزار یورو تعیین شده که با نرخ روز ارز معادل تقریبا ۳۲ هزار دلار می‌شود. بد نیست بدانید مدل پایه از رنو کانگو حدود ۲۰ هزار یورو قیمت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Jaber James
    Jaber James | ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

    آخ آخ،، با هشتصد میلیون میشه اینو خرید.. بنز میخری

مطالب پیشنهادی