ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واتس‌اپ
تکنولوژی

واتس‌اپ روی قابلیت استفاده از یک حساب کاربری روی چندین گوشی و تبلت کار می‌‌کند

واتس‌اپ از پاییز سال گذشته، اتصال چند گوشی به یک اکانت را با قابلیت Multi-Device 2.0 ممکن کرده بود. حالا به نظر می‌رسد متا قصد دارد قابلیت جدید و مشابهی را برای کاربران پیام‌رسان خود ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

واتس‌اپ از پاییز سال گذشته، اتصال چند گوشی به یک اکانت را با قابلیت Multi-Device 2.0 ممکن کرده بود. حالا به نظر می‌رسد متا قصد دارد قابلیت جدید و مشابهی را برای کاربران پیام‌رسان خود فراهم کند تا در چندین موبایل یا گوشی و تبلت دیگری به صورت همزمان از یک حساب کاربری استفاده کنند.

طبق گزارش و تصویر جدیدی که WABetaInfo از نسخه بتا جدید اپلیکیشن به اشتراک گذاشته است، کاربران پس از ارائه این ویژگی، برای استفاده از حساب خود روی دستگاه‌های دیگر، با صفحه‌ای مواجه خواهند شد که مانند نسخه وب، باید کد آن را در دستگاه مرجع و اصلی اسکن کنند. البته در تصویر ارائه شده، هنوز هیچ کُدی دیده نمی‌شود اما دستورالعمل‌های آن به اسکن کد اشاره کرده است.

واتس‌اپ

تصویری که سال گذشته از این قابلیت منتشر شده بود (تصویر زیر)، نشان می‌داد که دستگاه‌ها با وجود این قابلیت، می‌توانند «پیام‌های اخیر» را دریافت کنند که به صورت کامل رمزگذاری شده‌اند. با وجود تصویر جدیدی که اکنون منتشر شده، شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهند، واتس‌اپ در حال کار روی این ویژگی است.

واتس‌اپ

زمان انتشار قابلیت جدید واتس‌اپ

هرچند درباره این قابلیت، هنوز هیچ اشاره‌ای خبر رسمی اعلام نشده و حتی مشخص نیست چه زمانی در دسترس قرار خواهد گرفت، اما هر دو تصویر، فقط به نسخه اندروید برنامه اشاره دارند. بنابراین هنوز حتی مشخص نیست که این ویژگی در صورت انتشار، در دسترس کاربران iOS نیز قرار خواهد گرفت یا خیر. با این وجود، حتی می‌توان گفت توسعه این قابلیت در مراحل اولیه خود قرار دارد.

در نهایت، باید به این نکته اشاره کرد که هم اکنون نیز با استفاده از ویژگی Linked Devices از نظر فنی می‌توانید روی چندین دستگاه از حساب واتس‌اپ خود استفاده کنید. این ویژگی در دسترس هر دو سیستم عامل اندروید و iOS قرار دارد. این قابلیت ابتدا در نوامبر 2021 در دسترس کاربران قرار گرفته بود و از آن زمان تاکنون به شیوه‌های مختلفی بهبود پیدا کرده است. با این حال، این ویژگی برای کاربران دسکتاپ مفید است و کاربرانی که قصد دارند حساب خود را به گوشی یا تبلت دیگر خود منتقل کنند، باید منتظر ویژگی جدید باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی