ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پورشه 911 اسپرت کلاسیک
اخبار خودرو

پورشه 911 اسپرت کلاسیک 2023 رسما معرفی شد؛ نوستالژی با فناوری مدرن

امروزه مدل‌های مختلفی از پورشه 911 در حال تولید است. احتمالا انتظار دارید که مدل جدید مجهز به آخرین فناوری و دست آورد‌های این شرکت گوزن نشان باشد. با این وجود پورشه در یک حرکت ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

امروزه مدل‌های مختلفی از پورشه 911 در حال تولید است. احتمالا انتظار دارید که مدل جدید مجهز به آخرین فناوری و دست آورد‌های این شرکت گوزن نشان باشد. با این وجود پورشه در یک حرکت جدید و دور از انتظار مدل جدید را تحت نام پورشه 911 اسپرت کلاسیک معرفی کرده است.

پورشه 911 اسپرت کلاسیک

زیر پوست این خودرو در واقع یک مدل 911 توربو دیفرانسیل عقب مجهز به یک گیربکس دنده دستی قرار دارد. اما ظاهر آن به شکل 911 های کلاسیک و قدیمی است.

پورشه برای عرضه این محصول تغییرات فنی را اعمال کرده است. همانطور که می‌دانید 911 توربو همانند مدل توربو S تنها به صورت چهارچرخ متحرک آن هم با گیربکس 8 سرعته دو کلاچه موسوم به PDK به فروش می‌رسد.

پورشه 911 اسپرت کلاسیک

911 توربو از یک موتور 3.7 لیتری دو توربو با حداکثر قدرت 572 اسب بخار و حداکثر گشتاور 749 نیوتن متر نیرو می‌گیرد.

با این وجود در مدل اسپرت کلاسیک این موتور به 543 اسب بخار و 600 نیوتن متر گشتاور محدود شده است تا عملکرد هماهنگی با گیربکس 7 سرعته دستی داشته باشد.

پورشه 911 اسپرت کلاسیک

در نتیجه ما با قوی‌ترین 911 دنده دستی هستیم که در حال حاضر تولید می‌شود.

پیش از این 911 GT3 با حداکثر قدرت 502 اسب بخار این عنوان را با خود به یدک می‌کشید.

این دومین محصول با طراحی کلاسیک جدید پورشه است. پیش از این مدل 911 Targa 4S توسط پورشه تولید شده بود.

پورشه 911 اسپرت کلاسیک

اسپرت کلاسیک در واقع یادآور دهه طلایی 60 و اوایل 70 میلادی است. در برخی از تصاویر منتشر شده اسپرت کلاسیک در کنار مدل کررا 2.7 RS مشاهده می‌شود.

با این وجود باید اسپرت کلاسیک را یادآور مدل اول توربو یعنی پورشه 930 دانست.

پورشه 911 اسپرت کلاسیک

اسپویلر عقب چسبیده به درب موتور و همینطور برخی از نوارهای رنگی کار شده بر روی بدنه از مهم‌ترین نکات الهام بخش مدل‌های کلاسیک 911 است. چرخ‌های جلو 20 اینچی و چرخ‌های عقب نیز 21 اینچی هستند.

همچنین می‌توان یک عدد بر روی درب‌ها نیز به طور سفارشی سفارش داد.

پورشه 911 اسپرت کلاسیک

در داخل اتاق نیز از چرم و طرح خاص صندلی ها که پیش از این در مدل 918 اسپایدر دیده بودیم استفاده شده است. این طرح یادآور مدل‌های کلاسیک 911 است.

پورشه 911 اسپرت کلاسیک

در دو طرف بدنه مدل 911 توربو شاهد ورودی هوای موتور هستیم. با این وجود در مدل اسپرت کلاسیک خبری از آن‌ها نیست. مهندسین پورشه یک پنل کاملا جدید با حذف این ورودی های هوا ایجاد کرده است.

ورودی هوای موتور در بخش انتهایی و زیر اسپویلر عقب قرار گرفته است.

پورشه 911 اسپرت کلاسیک

پورشه اعلام کرده که حذف ورودی هوا و جا‌به‌جایی آن عملکرد این محصول را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

با این وجود اسپرت کلاسیک مناسب استفاده در معابر شهری است و پورشه آن را یک محصول مخصوص برای پیست های اتومبیل رانی نمی‌داند.

پورشه 911 اسپرت کلاسیک

ترمزهای کربن سرامیکی به طور استاندارد در این مدل استفاده شده است. همچنین سیستم تعلیق تطبیق پذیر فعال در کنار قابلیت چرخش چرخ‌های عقب از دیگر نکات برجسته این محصول است.

پورشه تنها 1250 دستگاه از این مدل تولید خواهد کرد که از همین حالا تمامی آن ها به فروش رفته است.

پورشه حتی صحبتی از قیمت این مدل نکرده است. اما انتظار می‌رود که قیمت چندین برابری به نسبت مدل تولید انبوهی همچون 911 توربو داشته باشد.گ

گفتنی است که در سال 1969 میلادی اولین پورشه 911 توربو با برچسب قیمتی 32 هزار دلار روانه بازار شد که در زمان خود یکی از گران ترین محصولات اسپرت بازار بوده است٬ اما حالا قیمت آخرین نسخه 911 توربو به راحتی از 150 هزار دلار فراتر می رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی