ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

برندگان مسابقه عکاسی غذای 2022 اعلام شدند؛ از درست کردن کباب تا خوردن پاستا

مسابقه عکاسی غذای پینک لیدی با موضوع عکسبرداری از غذا در سال 2011 راه‌اندازی شد و در همان زمان عکاسان حرفه‌ای و تازه‌کار 96 کشور بیش از 80 هزار عکس را برای این مسابقه ارسال ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

مسابقه عکاسی غذای پینک لیدی با موضوع عکسبرداری از غذا در سال 2011 راه‌اندازی شد و در همان زمان عکاسان حرفه‌ای و تازه‌کار 96 کشور بیش از 80 هزار عکس را برای این مسابقه ارسال کردند. حالا با گذشت بیش از یک دهه، برندگان جدیدترین دور از این مسابقه برای سال 2022 معرفی شده‌اند.

 به گفته برگزارکنندگان، این مسابقه طیف فرهنگی کاملی از به تصویر کشیدن غذا در جامعه را شامل می‌شود، از غذاهای شیک روی جلد مجلات گرفته تا صرف غذای خانوادگی در گرامیداشت یک جشن مذهبی، از ثبت واقعیت‌های تولید غذا تا رشد آنها در محیط طبیعی‌شان همگی جزو موضوعات این مسابقه به شمار می‌روند.

به گفته «فیل ترنبول» مدیرعامل و مالک پینک لیدی و یکی از حامیان اصلی مسابقات از زمان آغاز آن‌ها، با ورود این مسابقات به دهه دوم از شکل‌گیری‌شان، اهمیت عکس‌برداری از غذا هیچگاه تا این حد زیاد نبوده است. رویدادهای عظیم جهانی نظیر جنگ، قحطی و خاتمه قرنطینه‌ها همگی در این مسابقات ثبت شده‌اند و این امر به وضوح نشان می‌دهد که غذا چگونه تمامی جنبه‌های زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است.

گفتنی است که آثار فینالیست‌ها در انجمن سلطنتی عکاسان، یکی از قدیمی‌ترین انجمن‌های مرتبط با عکاسی در بریستول به نمایش در می‌آیند. این نمایشگاه رایگان در تاریخ 29 آبان آغاز و تا 21 آذر ادامه خواهد یافت.

برندگان مسابقه عکاسی غذای پینک لیدی 2022

تصویر «کبابی» که توسط «دبداتا چاکرابورتی» از هند ثبت شده به عنوان عکس برنده در زمینه عکاسی خیابانی انتخاب شده است. این عکس کباب‌پزی خیابانی را نشان می‌دهد که دود او را احاطه کرده است و در توضیح عنوان تصویر آمده:

«خیام‌چوک یکی از خیابان‌های فرعی سری‌ناگار است که در طول روز فرق چندانی با خیابان‌های دیگر ندارد اما با فرا رسیدن غروب فروشندگان اجاق‌های ذغالی خود را روشن می‌کنند و بوی کباب‌های وازوان این خیابان را به بهشت عاشقان غذا تبدیل می‌کند.»

برندگان مسابقه عکاسی پینک لیدی 2022

گفتنی است چاکرابورتی علاوه بر نمایش عکسش در انجمن سلطنتی عکاسان، جایزه 5 هزار پوندی (معادل 6221 دلار) این مسابقه را هم دریافت خواهد کرد. در ادامه تعدادی از دیگر عکس‌های برنده در سایر رشته‌ها را مشاهده می‌کنید:

همچنین برای مشاهده تصاویر بیشتر می‌توانید به وب‌گاه رسمی مسابقات مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی