ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

برابوس ۹۰۰ معرفی شد؛ یک آلمانی لوکس، سریع و جذاب!

شرکت تیونینگ برابوس که روزهای شلوغی را سپری می‌کند، از نسخه ارتقا یافته GLS پرده‌برداری کرد. این نسخه برابوس ۹۰۰ نامگذاری شده و همانطور که قابل حدس است، حدود ۹۰۰ اسب بخار قدرت دارد. با ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۸:۴۹

شرکت تیونینگ برابوس که روزهای شلوغی را سپری می‌کند، از نسخه ارتقا یافته GLS پرده‌برداری کرد. این نسخه برابوس ۹۰۰ نامگذاری شده و همانطور که قابل حدس است، حدود ۹۰۰ اسب بخار قدرت دارد. با اتکا به چنین قدرت عظیمی، این شاسی بلند درشت جثه، عملکردی مشابه با خودروهای اسپرت ارائه می‌کند.

پروژه جدید برابوس بر اساس مرسدس میباخ GLS 600 توسعه یافته است. شاید بدانید این مدل در واقع بزرگ‌ترین، قدرتمندترین، لوکس‌ترین و گرانقیمت‌ترین شاسی‌بلند شرکت مرسدس محسوب می‌شود. از نظر طراحی ظاهری برابوس ۹۰۰ تفاوت‌هایی با GLS 600 دارد. شاخص‌ترین تفاوت، جلو‌پنجره مزین به نشان برابوس است که جایگزین جلوپنجره اصلی شده؛ طبق عادت دیرینه از اجزا و قطعات فیبرکربنی به وفور در قسمت‌هایی مثل سپر، گلگیرها و دیفیوزر عقب استفاده شده است. خروجی‌های اگزوز بسیار بزرگ‌تر و تزئینات کرومی تیره دیگر تفاوت‌های برابوس ۹۰۰ با GLS 600 هستند.

برابوس ۹۰۰

برابوس ۹۰۰ روی رینگ‌های غول پیکر ۲۴ اینچی یک تکه حرکت می‌کند. این رینگ‌ها با تایرهای کانتیننتال سری SportContact احاطه شده‌اند. به لطف بهره‌مندی از سیستم تعلیق برابوس Airmatic ارتفاع این شاسی‌بلند تنومند ۲۵ میلیمتر بیشتر از حالت استاندارد قابل کاهش است.

برابوس ۹۰۰

نیروبخش برابوس ۹۰۰ همان موتور معروف ۴ لیتری V8 توئین توربو است. البته با تغییرات اعمال شده در سیلندرها حجم آن حالا به ۴.۵ لیتر می‌رسد. در کنار این، توربوشارژرها، پیستون‌ها و سیستم اگزوز با نمونه‌های بزرگ‌تر و بهتر تعویض شده و در نرم افزار مدیریت موتور هم بازنگری‌هایی صورت گرفته است. ضمن اینکه ضریب تراکم نیز بیشتر از قبل شده است.

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، این تغییرات باعث شده خروجی موتور به ۹۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۵۰ نیوتن متر گشتاور برسد. البته برای حفاظت از اجزای قوای محرکه، برابوس میزان گشتاور را در ۱۰۵۰ نیوتن‌ متر محدود کرده است. در این سوپر شاسی‌بلند آلمانی گیربکس ۹ سرعته وظیفه انتقال نیرو به هر چهار چرخ را بر عهده دارد.

با اتکا به چنین مشخصاتی، برابوس ۹۰۰ می‌تواند در عرض تنها ۴.۲ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. این رقم در مقایسه با مرسدس میباخ GLS 600 به اندازه ۰.۷ ثانیه سریع‌تر است. حداکثر سرعت برابوس ۹۰۰ به خاطر محدودیت تایرها به صورت الکترونیکی در ۳۲۰ کیلومتر در ساعت محدود شده که البته با در نظر گرفتن ابعاد و فرم اتاق کماکان رقمی بسیار بالا به حساب می‌آید.

برابوس ۹۰۰

در داخل کابین برابوس تصمیم گرفته از ترکیب دو رنگ مشکی و بژ استفاده کند. طبق انتظار روکش‌ها از چرم بسیار با کیفیت بوده و الگوی الماسی شکل برای دوخت دارند‌. همانند نمای بیرونی در داخل کابین هم اجزای فیبرکربنی به وفور دیده می شود.

برابوس ۹۰۰

درباره قیمت برابوس ۹۰۰ اطلاعاتی در دست نیست و رقم پرداختی هنگام سفارش از طریق سایت رسمی برای مشتری مشخص می‌شود. ذکر این نکته ضروری است که دارندگان مرسدس میباخ GLS 600 می‌توانند با مراجعه به برابوس و انتخاب پکیج‌های پیشنهادی اقدام به شخصی‌سازی شاسی‌بلند لوکس خود کنند.

ناگفته نماند کمپانی برابوس سال گذشته پروژه مشابهی را روی همین مدل اجرا کرده بود. تفاوت آن پروژه با پروژه امسال به خروجی موتور و عملکرد فنی مربوط می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی