ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شیائومی هند
کسب و کار

هند 725 میلیون دلار از دارایی‌های شیائومی را ضبط کرد

اداره مقابله با پولشویی هند اعلام کرده که به خاطر نقض قوانین تبادلات خارجی، حدود 725 میلیون دلار دارایی را از شیائومی ضبط کرده است. این اداره می‌گوید شعبه هند این غول چینی این پول ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

اداره مقابله با پولشویی هند اعلام کرده که به خاطر نقض قوانین تبادلات خارجی، حدود 725 میلیون دلار دارایی را از شیائومی ضبط کرده است. این اداره می‌گوید شعبه هند این غول چینی این پول را در پوشش پرداخت حق بهره مالکانه به سه نهاد خارجی حواله کرده است.

اداره مقابله با پولشویی هند می‌گوید: «این پول هنگفت به درخواست کمپانی والد چینی در پوشش حق بهره حواله شده است.» مدیر شیائومی هند، «مانو جین» چند وقت پیش برای ارائه پاسخ درباره امور مالیاتی و ساختار شرکت به این اداره فراخوانده شده بود.

دولت هند از ماه دسامبر علاوه بر شیائومی، چندین شرکت چینی دیگر را زیر نظر گرفته است. آن‌ها می‌گویند شیائومی اطلاعات گمراه‌کننده‌ای به بانک‌ها ارائه کرده و در عین حال مشغول حواله پول به خارج از کشور بوده است.

با این حال، شیائومی در بیانیه‌ای اعلام کرده که حواله‌ها به‌صورت قانونی برای پرداخت حق بهره مالکانه استفاده شده است. این شرکت می‌گوید این مبالغ بابت استفاده از مجوز مالکیت‌های فکری و فناوری‌هایی پرداخت شده که در محصولات مورد استفاده در هند به کار رفته است.

شیائومی

شیائومی در بازار هند

این غول چینی هفته پیش گوشی‌های هوشمند، تلویزیون‌های هوشمند و تبلت‌های خود را در بازار هند به‌روز کرد. طبق بررسی‌های شرکت تحلیلی کانترپوینت، شیائومی در پایان سه‌ماهه منتهی به ماه مارس حدود 23 درصد از بازار گوشی‌های هوشمند این کشور را در اختیار داشت.

با این حال، محبوبیت این برند به دنبال تحریم اپلیکیشن‌های چینی در هند افت محسوسی پیدا کرد. دولت هند اعلام کرده بود که به دلیل نگرانی‌هایی که در خصوص مسائل امنیت ملی وجود دارد، اپ‌های چینی را مسدود می‌کند.

شیائومی دو سال پیش عنوان چندین فروشگاه خود در هند را با عبارت Made in India یا «ساخت هند» تغییر داد. بسیاری از تحلیل‌گران باور داشتند که این تصمیم اقدامی برای جداسازی واحد هند از کمپانی والد چینی بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی