ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویتنام
علمی

طولانی‌ترین پل شیشه‌ای جهان با طول بیش از 600 متر در ویتنام افتتاح شد

ویتنام یک پل به طول بیشتر از 600 متر با کف شیشه‌ای ساخته که از آن به عنوان «طولانی‌ترین پل شیشه‌ای جهان» یاد می‌شود. طبق گزارش‌های منتشر شده، این پل که «Bach Long» نام دارد، ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

ویتنام یک پل به طول بیشتر از 600 متر با کف شیشه‌ای ساخته که از آن به عنوان «طولانی‌ترین پل شیشه‌ای جهان» یاد می‌شود. طبق گزارش‌های منتشر شده، این پل که «Bach Long» نام دارد، از سه لایه شیشه 40 میلی‌متری ساخته شده است.

پل Back Long (به معنای اژدهای سفید) در اوایل اردیبهشت ماه و در شهر «سون لا» ویتنام افتتاح شده است. طول این پل به طور دقیق 632 متر است که طبق گفته شرکت سازنده، طولانی‌ترین پل با کف شیشه‌ای در جهان محسوب می‌شود. با این حال، مقامات کتاب رکوردهای جهانی گینس این ماه از پل بازدید خواهند کرد تا رکورد احتمالی آن را ثبت کنند.

ساختار و ارتفاع پل ویتنام

پل مذکور، در فاصله 150 متری دره‌ای سرسبز و در بین دو کوه قرار گرفته است. افرادی که روی پل قدم می‌گذارند، در واقع روی سه لایه 40 میلی‌متری شیشه‌ای این کار را انجام دهند. با وجود جنس بسیار نازک استفاده شده برای ساخت این پل، شرکت مسئول آن توضیح می‌دهد که تقریبا 500 نفر به صورت همزمان می‌توانند روی آن حضور داشته باشند. همچنین آن‌ها ظاهرا استقامت پل را با خودروهای سنگین و کامیون‌ها آزمایش کرده‌اند.

ویتنام با انجام کارهایی مانند رونمایی از این پل، تلاش دارد تا پس از دو سال مواجهه با همه‌گیری ویروس کرونا، یک بار دیگر صنعت گردشگری خود را برای تمام جهان به نمایش بگذارد. پس از کرونا، این کشور در مارس سال 2020 مرزهای خود را به طور کامل روی مسافران بست و صدور ویزای توریستی را نیز متوقف کرد.

در آن زمان و همزمان با شیوع همه‌گیری، اداره گردشگری ویتنام تخمین زده بود که ویروس کرونا تنها در سه ماه می‌تواند 4 میلیارد دلار به صنعت گردشگی این کشور خسارت وارد کند. با این حال، در ماه مارس امسال، مرزهای این کشور به روی گردشگران بین‌المللی یک بار دیگر باز شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی