ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تنها 126 میلیون تومان؛ چانگان لومین برقی برای تردد شهری معرفی شد

شرکت چینی چانگان از یک خودروی برقی جدید رونمایی کرد. این خودرو لومین کورن (Lumin Corn) نام دارد و باید به مصاف پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی چین یعنی وولینگ مینی EV برود. هاچبک دو درب چانگان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

شرکت چینی چانگان از یک خودروی برقی جدید رونمایی کرد. این خودرو لومین کورن (Lumin Corn) نام دارد و باید به مصاف پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی چین یعنی وولینگ مینی EV برود. هاچبک دو درب چانگان با همکاری شرکت باتری ساز معروف CATL توسعه یافته و از مشخصات مناسبی روی کاغذ برخوردار است. براساس گمانه زنی های اولیه قیمت مدل پایه این خودرو در حدود 4500 دلار (معادل 126 میلیون تومان) خواهد بود، که رقمی مناسب برای یک هاچ بک برقی درون شهری به نظر می‌رسد.

چانگان لومین کورن

چانگان لومین کورن بر اساس پلتفرم EPA0 ساخته شده است. همانند وولینگ مینی EV، این خودرو هم ابعاد بسیار کوچکی دارد و طول آن از ۳۲۷۰ میلیمتر تجاوز نمی کند. عرض، ارتفاع و فاصله محوری آن هم به ترتیب با ۱۵۴۵، ۱۷۰۰ و ۱۹۸۰ میلی متر برابر است.

چانگان لومین کورن

جثه فوق‌العاده ریز چانگان لومین کورن باعث شده این خودرو با باتری‌های کم حجم تولید شود. مدل پایه از این هاچبک ارزان‌قیمت برقی به باتری ۱۲.۹۲ کیلووات ساعتی مجهز است. اما نسخه قوی‌تر انرژی خود را از پک باتری ۱۷.۶۵ کیلووات ساعتی دریافت می‌کند.

چانگان لومین کورن

به گفته چانگان مدل مجهز به باتری ۱۲.۹۲ کیلووات ساعتی قادر است تا ۱۵۵ کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ پشت سر بگذارد. نسخه دارای باتری ۱۷.۶۵ کیلووات ساعتی هم می‌تواند تا ۲۱۰ کیلومتر مسافت را طی کند. آنطور که اعلام شده، چانگان لومین کورن با باتری ۲۷.۹۹ کیلووات ساعتی هم قابل انتخاب خواهد بود. با اتکا به این پک حجیم‌تر، لومین کورن خواهد توانست تا ۳۰۱ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد پوشش دهد.

چانگان لومین کورن

در ابتدای عرضه، چانگان لومین کورن فقط با موتور ۴۱ اسب بخاری به فروش خواهد رسید. اما بعدا موتور ۴۸ اسب بخاری نیز روی آن نصب خواهد شد.

با وجود ابعاد بسیار کوچک و دارا بودن دو درب، چانگان لومین کورن خودرویی ۴ نفره است. از نظر طراحی ظاهری این اتومبیل چینی در نمای روبرو شباهت زیادی به تولیدات مینی و حتی چری QQ یا همان ام وی ام 110 دارد.

چانگان لومین کورن

استفاده از رنگی متفاوت برای ستون‌ها، رینگ‌های آیرودینامیک و دستگیره‌های در کشویی برخی از مشخصات ظاهری بارز این خودرو هستند. در نمای عقب این خودرو طراحی بسیار ساده‌ای دارد و چراغ‌های گرد متقارن با چراغ‌های جلو را می‌توان تنها المان شاخص دانست.

در داخل کابین چانگان لومین کورن فضایی مدرن دارد. سیستم اینفوتینمنت این هاچبک الکتریکی از طریق نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی مرکزی مدیریت می شود. در زیر این نمایشگر چند دکمه فیزیکی برای کنترل سیستم تهویه و امکانات دیگر نصب شده است. وظیفه ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده نیز به یک نمایشگر دیجیتال در پشت فرمان خوش فرم محول شده است. آنگونه که از روی تصاویر می‌توان متوجه شد، کیفیت کابین ظاهرا مناسب بوده و چرم و پارچه در قسمت‌های مختلف به کار رفته است.

در رابطه با قیمت چانگان لومین کورن اطلاعاتی در دست نیست. اما به احتمال زیاد رقم پرداختی برای آن مشابه با وولینگ مینی EV خواهد بود، یعنی چیزی در حدود ۴۵۰۰ دلار. این هاچبک برقی از نیمه دوم امسال در سرزمین مادری با سه سال یا ۱۲۰ هزار کیلومتر وارانتی عرضه خواهد شد. قوای محرکه هم شامل هشت سال یا ۱۲۰ هزار کیلومتر وارانتی می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی