ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تولید پرفروش ترین خودرو اسپرت جهان بخاطر کمبود تراشه متوقف شد

ماستنگ طی سال های اخیر با موفقیت لقب پرفروش ترین خودرو اسپرت جهان را برای خود حفظ کرده است اما مشکل کمبود تراشه برطرف نشده و شمار زیادی از خودروسازان کماکان با آن دست و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۵

ماستنگ طی سال های اخیر با موفقیت لقب پرفروش ترین خودرو اسپرت جهان را برای خود حفظ کرده است اما مشکل کمبود تراشه برطرف نشده و شمار زیادی از خودروسازان کماکان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. کمپانی فورد که قبلا به خاطر این مشکل برخی از خطوط خود را متوقف کرده بود، حالا خبر توقف مجدد خط تولید ماستنگ را اعلام کرده است. پیش از این و در ماه ژانویه هم تولید فورد ماستنگ به خاطر کمبود تراشه با اختلال روبرو شده بود.

فورد ماستنگ

بر اساس اطلاعیه شرکت فورد خط تولید فلت راک در میشیگان هفته آینده تعطیل گشته و هیچ ماستنگی در آن تولید نخواهد شد. ناگفته پیداست که این تعطیلی آمار تولید و فروش اسب سرکش آمریکایی را به میزان قابل توجهی تحت تاثیر قرار خواهد داد.

احتمالا در جریان هستید که فورد ماستنگ پرفروش‌ترین خودروی اسپرت دنیا به شمار می‌رود. طبق آمار در سال گذشته نزدیک به ۷۰ هزار دستگاه از این کوپه پرطرفدار در سرتاسر دنیا به فروش رسیده است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که سرزمین مادری یعنی آمریکا بزرگترین‌ بازار ماستنگ بوده و ۷۶ درصد از آمار فروش کلی را به خود اختصاص داده است.

فورد ماستنگ

نسل کنونی فورد ماستنگ با کد S550 شناخته می‌شود. این نسل در انتهای حیات خود بوده و احتمالا سال آینده جای خود را به نسل جدید (با کد S650) خواهد داد. خبر خوش اینکه طبق شنیده‌ها موتور ۸ سیلندر حذف نشده و در نسل جدید هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت. البته از آنجایی که قاره اروپا خود را برای اجرای استاندارد یورو ۷ آماده می‌کند، شاید ماستنگ هشت سیلندر در کشورهای اروپایی عرضه نشود.

فورد ماستنگ

پیش از این یکی از نشریات مدعی شده بود که فورد ماستنگ تا پایان این دهه الکتریکی شده و فقط با پیشرانه برقی به فروش خواهد رسید. این نشریه حتی زمان دقیق رونمایی را هم تعیین نموده و ادعا کرده ماستنگ برقی در دسامبر ۲۰۲۸ از راه خواهد رسید. اگر این موضوع صحت داشته باشد، باید گفت نسل بعدی دارای چرخه عمر پنج ساله خواهد بود، امری که در نوع خود عجیب و غیرعادی است. برای مقایسه بد نیست بدانید نسل کنونی ماستنگ نزدیک به هشت سال است که تولید می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Hamid Ghodosi
    Hamid Ghodosi | ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

    اینا ب خودروهای عضلانی معروف بودن بیشتر تا اسپرت

  • raminnnnnn
    raminnnnnn | ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

    به نظرم نیازی نیست همه خودرو ها مثل خودروهای اسپرت هم برقی بشن. به این دلیل که اول از همه تعداد فروش این خودرو ها کمتر ازبیقه است و افراد برای قدرت و سرعت‌ی که خودروهای اسپرت دارن خرید می‌کنن و همه افراد یه خودروی معمولی برای کارهای عمومی‌شون دارن. و شرکت‌هایی مثل تویوتا که تعداد بالا تولید می‌کنن باید برقی تولید کنن.

مطالب پیشنهادی