ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مینگ-چی کو: اپل واچ سری 8 به قابلیت اندازه‌گیری دمای بدن مجهز می‌شود

اپل ابتدا قصد داشت سنسور اندازه‌گیری دمای بدن را به اپل واچ سری 7 اضافه کند، اما این دستگاه تابستان سال گذشته بدون این قابلیت معرفی شد. حالا یکی از منابع معتبر اپل ادعا کرده ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

اپل ابتدا قصد داشت سنسور اندازه‌گیری دمای بدن را به اپل واچ سری 7 اضافه کند، اما این دستگاه تابستان سال گذشته بدون این قابلیت معرفی شد. حالا یکی از منابع معتبر اپل ادعا کرده که غول فناوری اپل واچ سری 8 را به این حسگر مجهز خواهد کرد.

«مینگ-چی کو»، تحلیلگر شناخته شده محصولات اپل در رشته توییت جدیدی توضیح می‌دهد که اپل در ابتدا قصد داشت قابلیت اندازه‌گیری دمای بدن را به مدل‌های اپل واچ سری 7 اضافه کند. با این حال، کوپرتینویی‌ها در آزمایش‌های خود از عملکرد الگوریتم دمای بدنی آن رضایت نداشتند و تصمیم گرفتند تا بیشتر روی آن کار کنند.

او در ادامه توییت خود نوشت:

«معتقدم اپل واچ سری 8 که در نیمه دوم سال جاری میلادی وارد بازار می‌شود، می‌تواند دمای بدن کاربران را اندازه‌گیری کند، به شرط آن که بتواند پیش از تولید انبوه، نیازهای مورد انتظار اپل را برآورده کند.»

اپل واچ

مشکل اپل با قابلیت اندازه‌گیری دمای بدن اپل واچ

کو در توییت خود به مشکلات اپل با این قابلیت نیز اشاره کرده است. طبق گفته او، دمای پوست به سرعت بر اساس محیط تغییر می‌کند و از آنجایی که ساعت هوشمند نمی‌تواند دمای هسته بدن را اندازه‌گیری کند، این قابلیت به الگوریتمی نیاز دارد که نتایج دقیقی را ارائه می‌کند.

او همچنین ادعا کرده که دیگر غول فناوری و رقیب بزرگ اپل یعنی سامسونگ نیز با چالش‌های مشابهی در مورد سنسور اندازه‌گیری دمای بدن مواجه شده است. کو همچنین اشاره می‌کند که حتی گلکسی واچ 5 نیز احتمالا به دلیل محدودیت‌های الگوریتمی، به این قابلیت مجهز نخواهد بود.

علاوه بر کو، «مارک گورمن» از بلومبرگ نیز در گذشته به وجود قابلیت اندازه‌گیری دمای بدن در اپل واچ‌های 2022 اشاره کرده است، اما در چند وقت گذشته، اخبار مربوط به این قابلیت تقریبا محو شده‌اند. حالا باید دید در آینده چه اخباری درباره این سنسور و حضور آن روی ساعت هوشمند اپل شنیده می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی