ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مقایسه لیفان و ساینا
خودرو

ساینا صفر بدتر است یا لیفان 620 کارکرده؛ مقایسه ای در بازار خودروهای 200 میلیونی

در حال حاضر قیمت ساینا EX دنده ای صفر کیلومتر به بعضی خودروهای قدیمی چینی مثل لیفان ۶۲۰ با موتور ۱۸۰۰ سی‌سی مدل ۹۲ رسیده و همین قضیه باعث می‌شود تا مشتریان بین خرید یکی ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

در حال حاضر قیمت ساینا EX دنده ای صفر کیلومتر به بعضی خودروهای قدیمی چینی مثل لیفان ۶۲۰ با موتور ۱۸۰۰ سی‌سی مدل ۹۲ رسیده و همین قضیه باعث می‌شود تا مشتریان بین خرید یکی از این دو سدان خانوادگی به شک و تردید بیفتند. در این مقاله با دیجیاتو همراه باشید تا به مقایسه ساینا و لیفان 620 بپردازیم و ببینیم با بودجه‌ای نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان ساینا صفر بخریم یا لیفان ۶۲۰ کارکرده.

مقایسه طراحی ساینا و لیفان ۶۲۰

قاعدتا طراحی لیفان ۶۲۰ به دلیل هماهنگی بیشتر میان المان‌های اصلی بدنه این خودرو نظیر چراغها، فریم پنجره‌های جانبی، سپرها و...، مقداری دلنشین‌تر از نمای ساینا به نظر می‌رسد.

مقایسه ساینا و لیفان 620

البته از حق نگذریم چهره ساینا نسبت به تیبا بسیار جذاب‌تر شده اما به نظر نمی‌رسد نمای بیرونی این خودرو در برابر لیفان ۶۲۰ بتواند نظر مشتریان بیشتری را به‌سوی خود جلب کند؛ بنابراین می‌شود گفت طراحی بیرونی لیفان ۶۲۰ بیشتر به دل مشتریان می‌نشیند و پرستیژ آن نسبت به ساینا بالاتر احساس می‌شود.

ساینا
ساینا ex

در مورد طراحی داخلی، اوضاع لیفان ۶۲۰ بهتر از ساینا برآورد می‌شود. طراحی متعادل و زیباتر داشبرد لیفان، در مقایسه با طرح داخلی بسیار ساده و البته زشت ساینا، قطعاً جذابیت بیشتری برای کاربران خواهد داشت.

کابین لیفان 620

کیفیت متریال داخلی لیفان ۶۲۰ نیز بهتر از ساینا بوده و فضای درون کابین این خودرو چینی به دلیل بهره‌مندی از ابعاد بزرگ‌تر، بسیار دلبازتر از ساینا خواهد بود.

همچنین صندوق عقب لیفان ۶۲۰ گنجایش ۶۵۰ لیتر را داشته و در برابر صندوق ۳۷۰ لیتری ساینا کاربرد بیشتری به‌ویژه هنگام مسافرت خواهد داشت. بنابراین کابین لیفان چه از لحاظ زیبایی و چه از نظر کیفیت و جادار بودن نسبت به ساینا برتری محسوسی دارد.

مقایسه فنی لیفان ۶۲۰ و ساینا

نه‌تنها ساینا بلکه اکثر سدان­‌های رده بالاتر این محصول که تولید داخل هستند نیز از لحاظ توان فنی مقابل لیفان ۶۲۰ مجهز به موتور 1.8 لیتری حرف زیادی برای گفتن ندارند. چراکه این خودرو می‌تواند قدرتی معادل ۱۳۱ اسب بخار و ۱۶۲ نیوتن متر گشتاور از طریق گیربکس ۵ دنده دستی به محور انتقال دهد.

موتور لیفان 620

اما موتور ساینا از نوع ۸ سوپاپ بوده و تنها ۸۷ اسب بخار به‌اضافه ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. البته ساینا حدود ۱۰۵ کیلوگرم از حریفش سبک‌تر است اما با این حال توان فنی آن همچنان نسبت به حریف چینی بسیار پایین‌تر برآورد می‌شود.

موتور ساینا

شتاب صفر تا صد لیفان ۶۲۰ حدود 10.5 ثانیه برآورد می‌شود و این رقم برای ساینا نزدیک به ۱۳ ثانیه است. کیفیت سواری لیفان ۶۲۰ از لحاظ نرمی سواری و از لحاظ هندلینگ و پایداری نیز در مقایسه با ساینا کاملا لذت آفرین و اطمینان‌بخش‌تر احساس می‌شود.

 ناگفته نماند موتور لیفان از نوع ۱۶ سوپاپ مجهز به زنجیر تایم است اما موتور ساینا 8 سوپاپه بوده و به‌واسطه تسمه تایم نیروی میل لنگ آن به میل سوپاپ می‌رسد. بنابراین شکی نیست که از لحاظ کیفیت و لذت سواری و همچنین توان فنی، لیفان ۶۲۰ نسبت به ساینا و حتی بعضی دیگر خودروهای تولید داخل، سطح بالاتر خواهد بود.

مقایسه ساینا و لیفان 620 از نظر امکانات

در مقایسه ساینا و لیفان ۶۲۰ از نظر امکانات رفاهی و ایمنی، برنده رقابت سدان چینی خواهد بود؛ چراکه از امکانات بیشتری ازجمله شامل سانروف، نمایشگر لمسی به همراه دوربین عقب و نویگیشن، گرمکن آینه‌های جانبی، اتولایت و فرمان دو حالته با کلیدهای کنترلی سود می‌برد.

امکانات مشترک میان این دو خودرو نیز شامل موارد معدودی مثل آینه‌های جانبی برقی، فرمان هیدرولیک، ترمزهای ضد قفل ABS و EBD، سنسور پارک عقب، درگاه USB، تنظیم دستی صندلی‌های جلو و تهویه مطبوع غیر اتوماتیک می­شود.

نتیجه‌

مسلما تحت شرایط عادی لیفان ۶۲۰ بسیار برتر بوده و در کلاس بالاتر از ساینا قرار می‌گیرد. این سدان خانوادگی هم از لحاظ جادار بودن کابین و هم مواردی مثل: طرح متعادل‌تر، میزان امکانات رفاهی و توان فنی در مقایسه با ساینا برنده مطلق این مقایسه به‌حساب می‌آید.

اما نکته اینجاست که وقتی از خود می‌پرسیم ساینا صفر بخریم یا لیفان ۶۲۰ ۱۸۰۰ دنده ای مدل ۹۲، باید یک ماشین صفر کیلومتر با بازار دست دوم کاملا پررونق‌تر و خدمات پس از فروش بسیار گسترده با قطعات یدکی ارزان‌تر و هزینه نگهداری بسیار پایین‌تر را در مقابل یک ماشین ۸ سال کارکرده با بازار خرید و فروش نسبتا کم­رونق و قطعات یدکی گران‌تر قرار دهیم.

 بنابراین باید بگوییم که اگر به دنبال خرید یک سدان کوچک با هزینه نگهداری پایین، قطعات یدکی ارزان و بازار خرید و فروش کاملا پررونق هستید که بتوانید در هر زمان ماشین را به پول نقد تبدیل کنید و نمی‌خواهید ریسک بالایی را در این زمینه تجربه کنید، بهتر است ساینا صفر کیلومتر بخرید.

ساینا

اما به‌جز این موارد لیفان ۶۲۰ ۱۸۰۰ مدل ۹۲ از بیشتر جهات نسبت به ساینا برتری دارد و فقط بحث رونق خرید و فروش و خدمات پس از فروش آن ضعیف‌تر از ساینا است که باعث می‌شود مشتریانی که ریسک‌پذیری کمتری دارند عطای این ماشین چینی را به لقایش ببخشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • مهدی حسینی
    مهدی حسینی | ۳۰ خرداد ۱۴۰۱

    واقعا که !!! خدایی فقط یکبار سوار لیفان 620 بشید بعدش سوار ساینا بشید من دیگه هیچی نمیگم
    ضمن اینکه خودم هم ساینا دارم هم لیفان 620
    اول اینکه کیفیت و متریال فوق العاده شیکه ظاهرش هم صد در صد خوشگل تره اما توی ساینا بشینید کاملا مشخصه چقد بی کیفیت و آشغاله
    از لحاظ آپشن هم که هیچی نمیگم
    از لحاظ موتور تو جاده هیچکس به گرد پاهاش نمی‌رسه اما موتور های سایپا اصلا جون نداره
    درکل خواهشاً الکی مقایسه نکنید

  • سعید باقری
    سعید باقری | ۵ خرداد ۱۴۰۱

    دوستان این دو تا عکس حتما ببینید بعد در مورد خرید تصمیم بگیرید ساینا و لیفان 620

  • مهدی م.م.و
    مهدی م.م.و | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

    خداییش با چه رویی لیفان ۶۲۰ با موتور ۱۸۰۰ و ۱۶ سوپاپ با زنجیر تایم و چهار چرخ دیسک و اوووون همه امکانات و خوشگلی و جاداری و کیفیت نسبتا خوب رو با ساینا مقایسه کردین .با چه رویی؟؟؟واقعا که

  • Reza Sheikh
    Reza Sheikh | ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

    با سلام متاسفانه کیفیت خودرو های ساخت داخل صفر به قدری خراب شده هر ماشین 50سال قبل بخری برنده هستی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی