ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار جزئیات جدیدی درباره هدست واقعیت مجازی «کامبریا»: عملکردی مانند یک کروم‌بوک

متا قصد دارد در سال جاری هدست واقعیت مجازی پیشرفته جدیدی با نام رمز Project Cambria (پروژه کامبریا) به بازار عرضه کند. حالا جزئیات بیشتری در مورد این محصول منتشر شده که ظاهرا عملکردی شبیه ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

متا قصد دارد در سال جاری هدست واقعیت مجازی پیشرفته جدیدی با نام رمز Project Cambria (پروژه کامبریا) به بازار عرضه کند. حالا جزئیات بیشتری در مورد این محصول منتشر شده که ظاهرا عملکردی شبیه به یک کروم‌بوک خواهد داشت.

طبق گزارش The Information، «پروژه کامبریا» توسط اعضای داخلی متا به عنوان «لپ‌تاپی برای صورت» یا «کروم‌بوکی برای صورت» توصیف شده است. با این وجود، انتظار می‌رود تا مشخصاتی مانند کروم‌بوک داشته باشد و همچنان از سیستم عامل واقعیت مجازی اختصاصی متا که مبتنی بر اندروید است بهره ببرد.

همچنین انتظار می‌رود تا این هدست واقعیت مجازی با ابزارها و خدمات مبتنی بر وب و همچنین برخی از برنامه‌های Quest سازگاری داشته باشد. با این حال، کامبریا ممکن است نتواند برنامه‌های دسکتاپ را اجرا کند که معمولا توسط بسیاری از کسب‌وکارها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هدست واقعیت مجازی

وضوح بسیار بالا هدست واقعیت مجازی متا

در ادامه این گزارش گفته می‌شود که هدستِ متا تصاویر را با وضوح فوق‌العاده بالایی نشان می‌دهد که با این وجود کاربران می‌توانند حتی متن‌ها را به طور کاملا واضح بخوانند. بنابراین در هنگام استفاده از آن، به راحتی می‌توان ایمیل‌های خود را ارسال کرد و یا به طور دقیق‌تر، این دستگاه می‌تواند برای انجام کارهای حرفه‌ای قابل استفاده باشد.

از سویی دیگر، کامبریا با استفاده از دوربین‌های رو به بیرون خود، محیط اطراف کاربران را به آن‌ها نشان می‌دهد. این قابلیت، امکان تجربه‌های واقعیت ترکیبی را فراهم می‌کند. متا هنگام معرفی کامبریا در سال 2021، گفته بود که این هدست دارای امکانات ردیابی چشم و تشخیص حالت چهره است. با این وجود، می‌توان گفت آواتار کاربران در پلتفرم‌هایی مانند Horizon Worlds و Workrooms دقیقا حالات آن‌ها و جایی که نگاه می‌کنند را نشان می‌دهد.

علاوه بر این موارد، گفته می‌شود که این هدست باتری بزرگ‌تری نسبت به Quest 2 خواهد داشت و به همین دلیل دستگاه سنگین‌تری هم خواهد بود. با این حال، انتظار می‌رود تا متا برای تعادل بهتر دستگاه خود، باتری را در قسمت پشت آن قرار داده دهد.

طبق گزارش‌های منتشر شده، کامبریا از ماه سپتامبر سال جاری وارد بازار خواهد شد و قیمت آن بیش از 799 دلار خواهد بود. متا ابتدا قصد داشت تا آن را سال گذشته وارد بازار کند، اما به دلیل مشکلات ناشی از همه‌گیری کرونا به تعویق افتاد. در همین گزارش از The Information همچنین گفته شده بود که متا تا سال 2024 احتمالا سه هدست واقعیت مجازی دیگر نیز به بازار عرضه می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی