ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامسونگ
تکنولوژی

سامسونگ و اپل 60 درصد سهم بازار تبلت‌ را در اختیار دارند

سامسونگ و اپل تقریبا دو تولیدکننده بزرگ موبایل جهان محسوب می‌شوند و حالا بر اساس گزارش جدیدی، به طور مشترک 60 درصد از سهم بازار جهانی تبلت‌ را نیز در اختیار دارند. طبق جدیدترین گزارش ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

سامسونگ و اپل تقریبا دو تولیدکننده بزرگ موبایل جهان محسوب می‌شوند و حالا بر اساس گزارش جدیدی، به طور مشترک 60 درصد از سهم بازار جهانی تبلت‌ را نیز در اختیار دارند.

طبق جدیدترین گزارش شرکت تحقیقات بازار Strategy Analytics، سامسونگ با 8.2 میلیون دستگاه در سه ماهه اول سال 2022 پیشتاز بازار تبلت‌های اندرویدی بوده است. البته تعداد دستگاه‌های عرضه شده کره‌ای‌ها در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته، 1.2 درصد کاهش یافته است. با این وجود، سهم غول فناوری کره 1.8 درصد افزایش پیدا کرده و در طول این دوره، 20 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

سامسونگ

در مقابل، اپل در سه ماهه اول سال جاری، 15.8 میلیون دستگاه آیپد وارد بازار کرد که این میزان نسبت به سال گذشته 6 درصد کاهش یافته است. البته سهم اپل در بازار جهانی تبلت‌ها 1.7 درصد رشد کرده و در مجموع 39 درصد از آن را به خود اختصاص داده است.

سهم بازار آمازون هم 0.8 درصد افزایش یافته و 9 درصد از بازار را به خود اختصاص داده است. همچنین تعداد دستگاه‌های عرضه شده غول خرده‌فروشی با کاهش 1.3 درصدی به 3.7 میلیون دستگاه رسید.

سامسونگ همچنان پشت‌سر اپل در بازار تبلت

هرچند سامسونگ هم اکنون بهترین تبلت‌های اندرویدی بازار را تولید می‌کند، اما همچنان از نظر دستگاه‌های عرضه شده به بازار، پشت سر اپل قرار دارد. البته محبوبیت بسیار زیاد آیپد تاثیر زیادی روی این موضوع دارد که به انتخاب شماره اول کاربران بی‌شمار اکوسیستم اپل تبدیل شده است.

در نهایت، باید اشاره کرد که شروع غیرمنتظره بازار تبلت در سال 2022 ممکن است کوتاه مدت باشد، زیرا محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا در چین، محدودیت‌های لجستیک و جنگ نظامی بین روسیه و اوکراین، به احتمال زیاد در آینده روی روند عرضه کالاها به بازار تاثیرگذار خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی