ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیپد ایر ۲ و آیپد مینی ۲ به فهرست دستگاه‌های منسوخ شده اپل اضافه می‌شوند

با وجود این‌که محصولات اپل به مدت طولانی تحت پشتیبانی نرم‌افزاری کوپرتینویی‌ها هستند، اما به هر حال برای هر دستگاه زمانی فرا می‌رسد که بالاخره وارد لیست دستگاه‌های منسوخ شده این کمپانی می‌شود. اکنون نیز ...

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

با وجود این‌که محصولات اپل به مدت طولانی تحت پشتیبانی نرم‌افزاری کوپرتینویی‌ها هستند، اما به هر حال برای هر دستگاه زمانی فرا می‌رسد که بالاخره وارد لیست دستگاه‌های منسوخ شده این کمپانی می‌شود. اکنون نیز آیپد Air 2 و آیپد Mini 2 جدیدترین دستگاه‌هایی هستند که به لیست محصولات منسوخ شده اپل پیوسته‌اند.

یکی از دلایل محبوبیت دستگاه‌های اپل، منظم و طولانی بودن برنامه عرضه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای محصولات این کمپانی است. با این حال محصولاتی هستند که دیگر توسط اپل پشتیبانی نمی‌شوند، مانند دستگاه‌های موجود در لیستی که اعلام شده بود. اکنون زمانش رسیده که دو آیپد دیگر هم از دور خارج شوند.

آیپد Air 2 و آیپد Mini 2 در لیست محصولات منسوخ شده اپل

آیپد Air 2 و آیپد Mini 2

گزارشات از افزوده شدن دو آیپد جدید به لیست محصولات منسوخ شده و بدون پشتیبانی اپل خبر می‌دهند. آخرین باری که این دو دستگاه برای عرضه به فروش می‌رسیدند بیش از 5 سال پیش بود. بنابراین طبیعی است که با قدیمی شدن آن‌ها، شاهد خارج شدنشان از لیست دستگاه‌های تحت پشتیبانی کوپرتینویی‌ها باشیم.

آیپد Air 2 برای اولین بار در اواسط سال 2014 میلادی رونمایی شد. این دستگاه اولین آیپدی بود که از حسگر تشخیص اثر انگشت TouchID بهره می‌برد. قلب تپنده این آیپد تراشه اپل A8X بود. در کنار آن، این محصول یک آیپد نازک به شمار می‌رفت.

رونمایی از آیپد مینی 2 هم به حدود 9 سال پیش باز می‌گردد. این تبلت به دلیل برخورداری از نمایشگر رتینا، با عنوان «آیپد مینی رتینا» نیز شناخته می‌شد. این تبلت نسبت به نسل قبل خود کمی سنگین‌تر و ضخیم‌تر بود، اما از تراشه Apple M7 استفاده می‌کرد. این تراشه پیش‌تر در آیفون 5s نیز به کار گرفته شده بود.

حال وارد شدن یک دستگاه به لیست محصولات منسوخ شده اپل دقیقا چه تبعاتی دارد؟ در وهله اول، این دستگاه‌ها از پشتیبانی نرم‌افزاری بی‌بهره خواهند ماند. پس از آن، این محصولات تا 7 سال پس از عرضه تحت پشتیبانی سخت‌افزار قرار می‌گیرند؛ البته به شرطی که همچنان قطعات آن‌ها در دسترس باشند. یک سری دستگاه دیگر نیز قرار بود زودتر به این لیست بپیوندند، اما همچنان جزوی از دستگاه‌های مورد پشتیبانی کوپرتینویی‌ها هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی