ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

احتمال تولید زودهنگام سری 14 آیفون
تکنولوژی

احتمال آغاز تولید زودهنگام سری آیفون 14 نسبت به برنامه‌ریزی‌های اپل

هنگامی که اپل آمار مالی سه ماهه نخست 2022 را منتشر کرد، هشدار داد که دور تازه محدودیت‌های مرتبط با کووید 19 در چین می‌تواند زنجیره تامین را مختل کند. با توجه به گفته مذکور ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۰:۱۵

هنگامی که اپل آمار مالی سه ماهه نخست 2022 را منتشر کرد، هشدار داد که دور تازه محدودیت‌های مرتبط با کووید 19 در چین می‌تواند زنجیره تامین را مختل کند. با توجه به گفته مذکور ظاهرا این غول دنیای فناوری مشغول آماده‌سازی زودهنگام سری آیفون 14 است تا عرضه آن با تاخیر مواجه نشود.

با استناد به گزارشات، مشکلات اخیر اپل از جایی آغاز شدند که یکی از تامین‌کنندگان عظیم این شرکت، یعنی فاکسکان (که با نام Hon Hai Precision Industry نیز شناخته می‌شود) چندین روز از ماه گذشته را به علت محدودیت‌های ناشی از کووید 19 در منطقه شنژن تعطیل بود.

این محدودیت‌ها در ادامه به برخی مناطق نزدیک خطوط تولیدی آیفون در ژنگ‌ژو نیز سرایت کرد اما روند تولید به روال سابق ادامه پیدا کرد.

اکنون از قرار معلوم اپل برای پیشگیری از ضرر و زیان ناشی از محدودیت‌های احتمالی آتی، از کمپانی فاکسکان خواسته تا نیروهای بیشتری را استخدام کند. در سوی دیگر ماجرا فاکسکان نیز برای رسیدن به سطح تولیدی مورد انتظار اپل پاداش کارکنان را تا 30 درصد افزایش داده است.

احتمال تولید زودهنگام سری 14 آیفون توسط اپل

سایر اطلاعات از اقدامات اپل برای تولید سری آیفون 14

گفتنی است که اقدامات مذکور اپل علاوه بر اینکه موجب می‌شوند تا سری آیفون 14 در موعد مقرر عرضه شود، همچنین باعث می‌شود تا تولید سری آیفون 13 نیز انسجام کنونی خود را حفظ کند.

همچنین پیش‌تر نیز DigiTimes گزارش داده بود که شیوع دوباره کووید 19 در چین می‌تواند اختلال شدیدی در عرضه به موقع سری آیفون 14 ایجاد کند، تاریخ عرضه‌ای که طبق گزارش مذکور انتظار می‌رود حوالی ماه شهریور باشد.

البته چنین اتفاقاتی برای اپل بی‌سابقه نیستند و این کمپانی پیش‌تر هم مجبور شده بود تولید سری 12 از آیفون را به علت همه‌گیری کووید 19 بیش از یک ماه به تعویق بی‌اندازد، امری که در نهایت روی زمان عرضه این محصول نیز تاثیر گذاشت.

در پایان بد نیست این مورد نیز مورد اشاره قرار گیرد که طبق شایعات جدیدی که اخیرا به گوش رسیده‌اند، این احتمال هم وجود دارد که اپل از روی اجبار و به علت افت نرخ تبادل در بازارهای جهانی، قیمت مدل‌های سری آیفون 14 را افزایش دهد. البته این مورد هنوز نیازمند تایید رسمی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی