ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلتفرم پادکست فیسبوک پیش از تولد یک سالگی‌ از دور خارج می‌شود

فیسبوک طی سال گذشته میلادی تغییر و تحولات زیادی را تجربه کرده و در این میان، یک سری از سرویس‌های خود را نیز از دور خارج کرده است. این بار پلتفرم پخش پادکست‌ فیسبوک به ...

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۴

فیسبوک طی سال گذشته میلادی تغییر و تحولات زیادی را تجربه کرده و در این میان، یک سری از سرویس‌های خود را نیز از دور خارج کرده است. این بار پلتفرم پخش پادکست‌ فیسبوک به جمع سرویس‌های از دور خارج شده می‌پیوندد و قبل از آنکه حتی تولد یکسالگی خود را جشن بگیرد به‌زودی غیرقابل دسترس خواهد شد.

فیسبوک پس از آن‌که به زیر مجموعه Meta تبدیل شد، راه دیگری را پیش گرفت تا بتواند درخشش بیشتری داشته باشد. با این وجود شاهد اتفاق مثبت خاصی برای این کمپانی نبوده‌ایم و حالا می‌خواهد پلتفرم پادکست‌ را نیز به‌زودی از دور خارج کند.

پلتفرم پادکست‌ فیسبوک به خاطرات خواهد پیوست

پلتفرم پادکست فیسبوک

گزارشات از ناامیدی Facebook در ادامه دادن فعالیت‌های پلتفرم پادکست‌های خود حکایت دارند. این در حالیست که هنوز تولد یک سالگی این پلتفرم فرا نرسیده و امیدی هم به آینده آن نیست. سازندگان از این هفته دیگر قادر نخواهند بود تا محتوای جدیدی را در این سرویس آپلود کنند. اعلام شده که از تاریخ 3 ژوئن 2022 (13 خرداد 1401) این سرویس پادکست به طور کامل بسته می‌شود.

کمپانی Facebook در حال ارزیابی عملکرد پلتفرم‌های صوتی‌اش است و پلتفرم‌های بیشتری در صف مرگ قرار گرفته‌اند. این شرکت به دنبال بستن Soundbites و یک سری بخش دیگر است. سخنگوی این شرکت به منبع خبر اعلام کرده که این اقدامات، سبب ساده‌سازی پلتفرم‌های صوتی Facebook می‌شود.

این خبر چندان هم غیرمنتظره نیست. زمانی که کلاب هاوس روی دور افتاده بود و ارزش آن به 4 میلیارد دلار می‌رسید، کمپانی‌های بزرگی مانند آمازون و SiriusXM به دنبال خرید پلتفرم‌های صوتی مشابهی بودند.

بنابراین فیسبوک برای آن‌که از قافله عقب نماند، پلتفرم پادکست‌های خود را راه‌اندازی کرد. اکنون پس از گذشت کم‌تر از یک سال، فیسبوک متوجه شده که داشتن چنین بخشی بی‌فایده بوده و بهتر است زودتر به تاریخ بپیوندد. معلوم نیست که این پلتفرم تاکنون چقدر برای Facebook درآمدزایی کرده و تا چه حد به آن ضرر زده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی