ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

زیباترین کراس اوورهای بازار
خودرو

زیباترین کراس اوورهای صفر کیلومتر بازار ایران کدامند؟ ناوگان چینی‌های تک دیفرانسیل

زیبایی یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در جلب نظر مشتریان به‌سوی خرید یک خودرو محسوب می‌شود. سازندگان چینی به خوبی این موضوع را درک کرده و با توسعه طراحی بیرونی و داخلی محصولاتشان، روز به ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

زیبایی یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در جلب نظر مشتریان به‌سوی خرید یک خودرو محسوب می‌شود. سازندگان چینی به خوبی این موضوع را درک کرده و با توسعه طراحی بیرونی و داخلی محصولاتشان، روز به روز بر تعداد کراس اوور­های جذاب و زیبا در بازارهای جهانی و از جمله ایران می‌افزایند. در این مقاله قصد داریم زیباترین کراس اوورهای بازار ایران را که قاعدتا در نبود محصولات وارداتی، همگی در دسته خودروهای چینی قرار می‌گیرند، به شما معرفی کنیم. لطفا با دیجیاتو همراه باشید.

زیباترین کراس اوورهای بازار ایران

۱. فیدلیتی پرستیژ

فیدلیتی پرستیژ یا همان جتور x70 پلاس یکی از محصولات جدید گروه خودروسازی بهمن است که به‌عنوان نسخه لوکس‌تر فیدلیتی پرایم در سال ۱۴۰۱ وارد بازار کشور خواهد شد. طراحی مجلل و جذاب‌تر نمای جلوی این خودرو به همراه تحول کامل فضای داخلی به سبکی کاملا تشریفاتی و چشم‌نواز، باعث شده است تا این شاسی بلند شهری بعد از ورود به بازار کشورمان یکی از جذاب‌ترین و زیباترین کراس اوور­های بازار لقب گیرد.

فیدلیتی پرستیژ - زیباترین کراس اوورهای بازار

نسخه پرایم فیدلیتی نیز طراحی ظاهری مناسبی دارد اما نمای بیرونی آن نسبتا ساده‌تر کار شده و شاید نتواند آن طور که برخی مشتریان انتظار دارند، توقعات این افراد را برآورده سازد. اما فیدلیتی پرستیژ با تغییرات ظاهری مثبتی که از آن بهره می‌برد، قطعا می‌تواند کمبودهای نسخه پرایم را برای مشتریان ایرانی برطرف سازد.

کابین فیدلیتی پرستیژ

این خودرو قرار است به موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر به همراه گیربکس 7 سرعته دو کلاچه خیس، تجهیز شود. قیمت فیدلیتی پرستیژ هنوز مشخص نشده اما احتمالا باید منتظر بهای بیش از ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی این خودرو در ایران باشیم.

۲. فونیکس تیگو ۸ پرو

فونیکس تیگو ۸ پرو از سری محصولات گروه خودروسازی چری است که در سال ۱۴۰۱ به سبد محصولات مدیران خودرو اضافه می‌شود و به‌عنوان یک شاسی بلند شهری لوکس و گران‌قیمت در جاده‌های ایران تردد خواهد کرد.

تیگو 8 پرو

 این خودرو در قسمت جلو به المان‌های نسبتا جذابی همچون جلوپنجره کهکشانی، چراغ‌های کشیده با حالت اخم‌آلود و ... تجهیز شده که چهره‌ای نسبتا زیبا و دلنشین برای آن پدید آورده است. استایل کلی بدنه نیز یادآور محصولات لوکس و تشریفاتی است.

 در مورد فضای داخلی سعی شده تا هرچه بیشتر به بحث زیبایی و تجلل فضای کابین خودرو توجه شود همچنین استفاده از نمایشگرهای دوگانه یکپارچه و طراحی جذاب اهرم تعویض دنده نیز در مجموع محیطی کاملا دلچسب درون کابین این خودرو برای کاربران به وجود آورده است.

این کراس اوور خوش‌چهره همچون فیدلیتی پرستیژ به موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر تجهیز شده و بنابراین در کنار فیدلیتی پرستیژ، جزو زیباترین و البته پرتوان‌ترین کراس اوورهای بازار ایران خواهد بود.

3. لاماری ایما

لاماری ایما یکی دیگر از کراس اوورهای زیبای کشور است که به‌تدریج وارد بازار خواهد شد. این کراس اوور کامپکت اسپرت، طراحی ظاهری کاملا آینده‌نگرانه دارد و چهره‌ای متفاوت از دیگر همنوعان خود در بازار به نمایش می‌گذارد. طراحی چراغ‌های نواری در نمای جلو شمایلی متفاوت و اسپرت برای ایما پدید آورده است استایل کلی بدنه نیز به نظر می‌رسد که از برخی محصولات خوشنام اروپایی همچون جگوار اف پیس الگوبرداری شده باشد.

زیباترین کراس اوورهای بازار - لاماری ایما

این ماشین شاسی بلند شهری زیبا در بخش فنی همچون فیدلیتی پرستیژ و تیگو ۸ پرو به موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۹5 اسب بخار مجهز شده و احتمالا با قیمتی نزدیک به یک میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ روانه بازار خواهد شد.

4. کی ام سی K7

شرکت کرمان موتور سال گذشته یک شاسی بلند کراس اوور نسبتا لوکس به نام کی ام سی K7 از سری تولیدات گروه خودروسازی جک را وارد بازار ایران کرد که طراحی چهره آن برای مشتریان ایرانی کاملاً جدید به نظر می‌رسید. کابین کی ام سی نیز به حالتی مدرن و مجلل طراحی شده تا سرنشینان از حضور درون فضای داخلی این خودرو احساس رضایت و لذت بیشتری دریافت کنند.

kmc k7

KMC K7 به موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ به قدرت ۱۷۱ اسب بخار مجهز شده و از گیربکس دو کلاچه خیس برای انتقال قدرت به محور جلوی خود استفاده می‌کند. در حال حاضر کی ام سی کی ۷ یکی از زیباترین و مجلل‌ترین کراس اوورهای مونتاژ داخل به‌حساب می‌آید و قیمت آن در بازار آزاد چیزی حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ارزیابی شده است.

5. دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی پرستیژ دیگر محصول جدید گروه بهمن است که در کنار فیدلیتی پرستیژ طی سال ۱۴۰۱ به دست مشتریان ایرانی خواهد رسید. البته تفاوت ظاهری زیادی بین نسخه پرایم و پرستیژ دیگنیتی وجود ندارد و می‌توان هر دو مدل را جزو زیباترین کراس اوورهای بازار ایران در نظر گرفت.

دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی پرایم به‌عنوان اولین کراس اوور کوپه مونتاژی کشور، خیلی زود توانست خود را از لحاظ ظاهری به درون دل مشتریان ایرانی وارد کند اما مشکل اینجا بود که قوای فنی آن چندان مطلوب به نظر نمی‌رسید؛ بنابراین به جای موتور ۱.۵ لیتری به قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گیربکس سی وی تی، حالا دیگنیتی پرستیژ با موتور بسیار پرقدرت ۲ لیتری توربوشارژ ۲۳۰ اسب بخاری به همراه گیربکس ۶ دنده اتوماتیک ساخت هیوندای وارد بازار کشور خواهد شد تا لقب پرقدرت‌ترین کراس اوور بازار را نیز از آن خود کند. به احتمال قوی قیمت مصوب کارخانه‌ای این خودرو چیزی بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

حرف آخر

خودروسازان چینی به واسطه استخدام طراحان برتر دنیا و همچنین آموزش نیروهای بومی، طی این سال‌ها پیشرفتی بسیار گسترده به‌ویژه در بخش طراحی به دست آوردند. به نحوی که حالا محصولات چینی نه تنها در بازار ایران بلکه در بسیاری از نقاط جهان جزو زیباترین خودروها به‌حساب می‌آیند؛ به عنوان مثال اگر در بازار استرالیا کمی جستجو کنید، می‌بینید که رفته رفته بر محبوبیت برخی محصولات چینی در این کشور افزوده شده و رضایت مشتریان به‌ویژه از سبک طراحی این خودروها در حال افزایش است.

آیتو ام5 بهمن موتور

 ناگفته نماند که علاوه بر خودروهای ذکر شده در بالا، قطعا طی سال جاری چندین مدل جدیدتر چینی نیز به فهرست خودروهای مونتاژ داخل افزوده خواهند شد که احتمالاً برخی از آنها را می‌توان در لیست زیباترین کراس اوورهای بازار ایران جا داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Keyhan Abdipour
    Keyhan Abdipour | ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

    من فیدلیتی داشتم اصلا به درد نمیخوره واقعا نخرید سرتون کلاه میرهswmخریدم واقعا بی نظیره از زیبایی ابشن کیفیت گارانتی فوق العاده عالیه

  • حسین ل
    حسین ل | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

    عزیز شما از فیدلیتی پرستیژ که هنوز یه بازار نیومده گفتی ولی از swm نگفتی؟ هم فیدلیتی پرستیژ و هم تیکو ۸ پرو طرح جلوشون اسکی از swm هست. اولین ماشینی که این سبکی کار کرد swm بود.

مطالب پیشنهادی