ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ضرر 2 میلیارد دلاری LG و شورولت؛ تعویض باتری هزاران دستگاه بولت در پی آتش سوزی

کمپانی شورولت این روزها سرگرم تعویض باتری مدل برقی بولت است. شاید بدانید پک باتری اصلی به کار در این خودرو معیوب بوده و در صورت عدم تعویض ممکن است باعث آتش‌سوزی و حریق شود. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

کمپانی شورولت این روزها سرگرم تعویض باتری مدل برقی بولت است. شاید بدانید پک باتری اصلی به کار در این خودرو معیوب بوده و در صورت عدم تعویض ممکن است باعث آتش‌سوزی و حریق شود. بر اساس گزارش‌های معتبر تاکنون 18 مورد آتش‌سوزی شورولت بولت که ناشی از نقص در باتری بوده، اتفاق افتاده است.

شورولت

شورولت بولت در دو نسخه هاچبک و کراس تولید می‌شود. به گفته کمپانی آمریکایی مدل‌های عرضه شده بین سال‌های 2017 تا 2022 دارای نقص در پک باتری هستند. با توجه به اقدامات صورت گرفته به نظر می‌رسد این شرکت مدل‌های قدیمی‌تر را در اولویت قرار داده و تعویض باتری را از آنها آغاز کرده است.

شورولت

طبق گزارش اخیر سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (موسوم به NHTSA)، شورولت تاکنون باتری 62 درصد از مدل‌های معیوب تولیدی بین سال‌های 2017 تا 2019 را تعویض کرده است. این کمپانی می‌گوید تا به این تاریخ 26,952 پک باتری عوض شده است.

در صورت ادامه با همین شتاب، باتری تمامی شورولت بولت‌های تولیدی تا سال 2019 بزودی تعویض خواهند شد. اسناد موجود نشان می‌دهند که از بین 52,414 دستگاه تولیدی در سال 2021 و 2022 تنها 701 دستگاه پک باتری جدید را دریافت کرده‌اند.

شورولت

تعویض این تعداد باتری، هزینه بسیار بالایی در پی داشته و حدود 2 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. البته از آنجایی که پک‌های موجود ساخت شرکت LG Chem هستند، این کمپانی کره‌ای تا 1.9 میلیارد دلار از هزینه‌ها را تقبل کرده است. گفته می‌شود دو شرکت LG Chem و جنرال موتورز در حال بررسی نقص و کشف عیوب منجر به حریق هستند. به احتمال زیاد بروز شکستگی در قلاب آنود یا تاشدگی یکی از جداکننده‌ها عامل اصلی باشد.

شورولت

نکته جالب توجه اینکه شماری از دارندگان شورولت بولت ادعا کرده‌اند پس از نصب پک جدید، برد حرکتی خودروهایشان افزایش یافته است. برای نمونه طبق بررسی‌های انجام شده در یک تست، باتری جدید تا 13.5 درصد شارژدهی بهتری دارد.

ناگفته نماند شورولت تولید مدل بولت را از آوریل از سر گرفته است. تمامی مدل‌های جدید این خودرو به پک باتری بدون ایراد مجهز هستند و خیال مشتریان باید از این بابت راحت باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی