ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

افزایش کارکنان واحد اجرایی رمزارز
تکنولوژی

رونق بازار رمزارز و افزایش دو برابری کارکنان واحد اجرایی ارز دیجیتال SEC آمریکا

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) اعلام کرد که این سازمان در آستانه افزایش دو برابری کارکنانش در «واحد اجرایی رمزارز» قرار دارد. با اضافه شدن 20 نیروی تازه‌نفس به بخش‌های «دارایی‌های رمزارزی» و ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) اعلام کرد که این سازمان در آستانه افزایش دو برابری کارکنانش در «واحد اجرایی رمزارز» قرار دارد. با اضافه شدن 20 نیروی تازه‌نفس به بخش‌های «دارایی‌های رمزارزی» و «واحد سایبری» شمار کارکنان این تیم به 50 نفر افزایش خواهد یافت و همزمان توان آنها برای رسیدگی به تخلفات این حوزه ارتقا پیدا خواهد کرد.

آژانس SEC همچنین در ادامه خاطرنشان کرد که رونق بازارهای رمزارز این مسئولیت را برای ما ایجاد می‌کند که سرمایه‌گذاران را از خطرات رو به رشد این حوزه در امان نگاه داریم.

همچنین در ادامه رئیس بخش اجرایی رمزارز از سازمان SEC اعلام کرد:

«بازار کریپتو طی چند سال اخیر رشد خیره‌کننده‌ای به خود دیده‌ که با ضرر و زیان سرمایه‌گذاران خرده‌پا همراه بوده است. در چنین فضایی تهدیدات سایبری، خطراتی دائمی را متوجه بازارهای مالی ما و فعالین آن می‌کند.»

وی در ادامه توضیح می‌دهد که واحد اجرایی رمزارز خط مقدم محافظت از سرمایه‌گذاران به حساب می‌آید و موجودیت آن موجب انسجام بازار در هنگام چالش‌های کنونی خواهد شد.

افزایش کارکنان واحد اجرایی رمزارز

سایر اطلاعات تکمیلی از واحد اجرایی رمزارز

گفتنی است که سواستفاده و کلاه‌برداری در حوزه رمزارز همگام با پیشرفت این حوزه در حال گسترش است. یکی از شناخته‌شده‌ترین انواع کلاه‌برداری «کشیدن قالیچه» است و طی آن عاملان یک پروژه نیازمند سرمایه‌گذاری، قول سودهای هنگفت را می‌دهند اما سرانجام با مبالغ به دست آمده فرار می‌کنند و به قول معروف قالیچه را از زیر پای سرمایه‌گذار می‌کشند.

یکی از تازه‌ترین نمونه‌ها برای چنین کلاه‌برداری‌هایی ماجرای توکن‌هایی بود که با الهام از سریال محبوب Squid Game ساخته شدند و در نهایت با ضرر و زیان سرمایه‌گذاران مشخص شد کل پروژه کلاه‌برداری بوده است.

لازم به ذکر است که طبق بیانیه رسمی SEC تمرکز واحد اجرایی رمزارز روی جرائم پلتفرم‌های وام‌دهی و سپرده‌گذاری، خدمات مالی غیرمتمرکز (DeFi)، استیبل کوین‌ها و NFT ها خواهد بود. همچنین سمت‌های اداری جدید شامل وکلای تحقیقاتی، مشاوران حقوقی و تحلیلگران امور کلاه‌بردارانه خواهند بود.

اشاره به این مورد نیز خالی از لطف نیست که گری گسلر از زمانی که در سال 2021 به کرسی ریاست SEC تکیه زد، به طور مرتب خواستار منابع و نیروی بیشتر جهت ضابطه‌مند کردن رمزارزها بوده و این حوزه را به «غرب وحشی» تشبیه کرده بود.

حال بایست دید این آژانس تازه‌تاسیس در آینده چگونه عملکردی خواهد داشت و چطور از پس بررسی 6000 هزار پروژه جدید و نیازمند ارزیابی بر خواهد آمد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی