ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

غرامت 20 میلیون دلاری که اپل باید به کاربران آیفون 4S بپردازد؛ هر کاربر 15 دلار

حدود 7 سال قبل، گروهی از کاربران آیفون 4S ساکن نیوجرسی به دلیل ضعیف شدن عمدی عملکرد iPhone 4S پس از نصب آپدیت iOS 9 H از این شرکت شکایت کردند. حالا جریمه‌ای برای اپل ...

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

حدود 7 سال قبل، گروهی از کاربران آیفون 4S ساکن نیوجرسی به دلیل ضعیف شدن عمدی عملکرد iPhone 4S پس از نصب آپدیت iOS 9 H از این شرکت شکایت کردند. حالا جریمه‌ای برای اپل تعیین شده و کوپرتینویی‌ها باید 20 میلیون دلار به کاربران این گوشی بپردازند؛ یعنی نفری 15 دلار.

از سال‌ها قبل کاربران iPhone 4S با اپل مشکل پیدا کرده بودند و از این کمپانی شکایت کردند. دلیل این موضوع، سیاست‌های سخت‌گیرانه اپل در رابطه با نصب به‌روزرسانی‌های جدید سیستم‌عامل iOS بوده است. اکنون اپل با تبعات این موضوع دست و پنجه نرم می‌کنند.

اپل باید غرامت هنگفتی را به کاربران آیفون 4S بپردازد

آیفون 4s

داستان مشکلات اپل و مشتریانش طولانی است و سال‌هاست که افراد مختلفی از این کمپانی به دلیل نقض حقوق مصرف‌کننده شکایت می‌کنند. به عنوان مثال، پرونده شکایت کاربران آیفون 4S همچنان در جریان است.

در آن زمان، iOS 9 جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اختصاصی اپل بود که امکانات جدید و پیشرفت‌های مهمی را در زمینه‌های مختلف به ارمغان می‌آورد. به هر حال این نسخه از iOS نتوانست رضایت کاربران قدیمی‌تر را به‌دست آورد. نکته اصلی ماجرا این بود که اپل به کاربران اجازه بازگشت به نسخه‌های قبلی را نمی‌داد و آیفون داران مجبور بودند تا هر طور که شده با مشکلات کنار بیایند.

حال عمر آیفون 4S به بیش از یک دهه می‌رسد و کم‌تر کسی پیدا می‌شود که هنوز از آن استفاده کند. در هر صورت اپل می‌تواند به این افراد غرامتی را به عنوان جبران مافات بپردازد. بر اساس برآوردها، رقم این غرامت احتمالا به حدود 20 میلیون دلار می‌رسد. بنابراین گفته می‌شود که هر کدام از کاربران آسیب‌دیده این دستگاه می‌توانند 15 دلار غرامت دریافت کنند.

برای دریافت غرامت مربوط به این موضوع هنوز درگاه رسمی از سوی اپل اعلام نشده است؛ اما در آینده‌ای نزدیک یک وب‌سایت برای پذیرش کاربران iPhone 4S ایجاد می‌شود. این گوشی با سیستم‌عامل iOS 5 ارائه شد و چهار نسل از آپدیت‌های iOS برای آن منتشر شدند. اپل تا جایی که توانست از طریق پشتیبانی نرم‌افزاری مشکل ضعیف شدن عملکرد سخت‌افزاری iPhone 4s را جبران کرد. حال کوپرتینویی‌ها در حال پیدا کردن راهی دیگر برای راضی نگه داشتن کاربران هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • iPooya
    iPooya | ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

    "این گوشی با سیستم‌عامل iOS 5 ارائه شد و شش نسل از آپدیت‌های iOS برای آن منتشر شدند."

    اینجا رو اشتباه نوشتید.. با ios 5 عرضه شد و تا ٩.٣.۵ دریافت کرد
    هر جور حساب کنید ۶ نسل نمیشه 🤔

    من خودم هنوز 4s رو دارم منتظرم غرامت بگیرم 😂

    • نیما جلالی
      نیما جلالی | ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

      بله درسته اصلاح شد

  • min
    min | ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

    البته یک آیفون4 هم دارم که هنوز قشنگ داره کار میکنه😘

  • min
    min | ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

    من صفحه گوشیم شکسته و روشن نمیشه، آیا میشه غرامت بگیرم؟؟

مطالب پیشنهادی