ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی
تکنولوژی

انتخابات اتحادیه کشوری کسب ‌و‌کارهای مجازی لغو شد (بروزرسانی: نامه رسمی لغو انتخابات منتشر شد)

انتخابات اتحادیه کسب‌و‌کارهای مجازی که قرار بود 19 اردیبهشت ماه برگزار شود، لغو شد. بنابر اعلام دبیرخانه هیئت عالی نظارت، علت لغو انتخابات، دستور وزیر صمت مبنی بر تفکیک این اتحادیه بوده است. تفکیکی که ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۸:۵۱

انتخابات اتحادیه کسب‌و‌کارهای مجازی که قرار بود 19 اردیبهشت ماه برگزار شود، لغو شد. بنابر اعلام دبیرخانه هیئت عالی نظارت، علت لغو انتخابات، دستور وزیر صمت مبنی بر تفکیک این اتحادیه بوده است. تفکیکی که اعضای اتحادیه و اتاق اصناف با آن مخالف هستند.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از روابط عمومی دبیرخانه هیئت عالی نظارت، جهت انجام تشریفات قانونی تفکیک اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی، برگزاری انتخابات این اتحادیه لغو شد. انتخابات هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی پس از یک بار تعویق، قرار بود 19 اردیبهشت ماه برگزار شود.

دبیرخانه هیئت عالی نظارت اعلام کرده مطابق دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت، در اسرع وقت تشریفات و مراحل قانونی تفکیک را طی می‌کند تا انتخابات جدید اتحادیه با مشارکت حداکثری اعضای این حوزه برگزار شود.

این دبیرخانه ابراز امیدواری کرده است با انتخاب هیئت مدیره اتحادیه‌های تخصصی کشوری، زمینه انجام وظایف قانونی و نظارت بر عملکرد اعضا جهت رشد و پویایی کلیه صنوف و شرکت‌های دانش بنیان فعال در این عرصه، بیش از پیش فراهم شود.

تفکیک اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی به رسته‌های توزیعی و خدماتی، به علت افزایش و رشد فعالاین این حوزه از سوی معاون تجارت و خدمات وزارت صمت پیشنهاد شد. پیشنهادی که مورد موافقت وزیر صمت قرار گرفته و منجر به لغو انتخابات اتحادیه شد.

تفکیک اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی با مخالفت برخی از اعضای هیئت مدیره این اتحادیه رو به رو شده است. «رضا الفت‌نسب» در گفتگو با دیجیاتو، تفکیک را اقدامی غیرقانونی و غیرکارشناسی دانسته بود که منجر به تضعیف اتحادیه می‌شود:

«این کار غیرقانونی و غیرکارشناسی است و صد در صد آن را از اتاق اصناف، مجلس و تمامی مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد. بایستی مشخص شود چه اهدافی در پشت این تصمیم وجود دارد که یک هفته مانده به برگزاری انتخابات جدید اتحادیه، خبر از تفکیک داده می‌شود.»

در همین راستا ائتلاف «تاد» که چهره‌هایی همچون الفت نسب در آن حضور داشته و نامزد انتخابات جدید اتحادیه شده بودند؛ روز شنبه 17 اردیبهشت ماه نشستی خبری برگزار کرده و درباره اتفاقات پیش آمده پاسخگوی سوالات خبرنگاران خواهد بود.

بروز رسانی 17 اردیبهشت

دبیرخانه هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور با ارسال نامه‌ای به مدیران کل صنعت، معدن و تجارت 31 استان و جنوب کرمان، بر لغو برگزاری انتخابات اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی تاکید کرد.

به نظر می‌رسد با انتشار رسمی این نامه، لغو انتخابات اتحادیه قطعی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی