ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تصویر روز ناسا: آبشار نقره فام پارک یوسمیت با نور ماه

در روزهای خاصی در اواسط زمستان، در پارک ملی یوسمیت می‌توان هنگام غروب آفتاب آبشاری آتشین دید که با تابش نور خورشید روی آبشار معروف این پارک ایجاد می‌شود. اما امروز ناسا نمایی از این ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

در روزهای خاصی در اواسط زمستان، در پارک ملی یوسمیت می‌توان هنگام غروب آفتاب آبشاری آتشین دید که با تابش نور خورشید روی آبشار معروف این پارک ایجاد می‌شود. اما امروز ناسا نمایی از این آبشار و بازتاب نور ماه روی آن را در زمانی نشان می‌دهد که درست روی جریان آب افتاده و آن را درخشان کرده است.

عکاسان معمولا آبشار فصلی هورستیل (Horsetail) را از نمای پایین ثبت می‌کنند که در زمینه تاریک جنگل‌های استپ ال کاپیتان (El Capitan) درخشان به نظر می‌رسد. وقتی نور خورشید به جریان آب تابیده می‌شود، این آبشار فقط برای چند دقیقه ظاهری قرمزرنگ و افسانه‌ای به خود می‌گیرد.

با این حال، آبشار آتشین هورستیل را می‌توان با نور ماه نیز مشاهده کرد. اگر ماه پرنوری در زمانی درست در افق غربی پارک یوسمیت غروب کند، می‌تواند اثر آبشار آتشین را عجیب‌تر از قبل ایجاد کند.

برنامه‌ریزی دقیق

عکاس این تصویر، تارا مستوفی، در شبی تقریبا صاف توانست به شکار این آبشار در شبی مهتابی برود. عکاسی از چنین پدیده‌هایی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و انتخاب شب مناسب است تا عکاس بتواند به درستی از آن تصویربرداری کند.

این تصویر در بامداد ۲۶ فروردین‌ماه با غروب ماه پرنوری در صبحگاه ثبت شده است که تایم‌لپس و برنامه‌ریزی دقیق برای ثبت آن را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید. شما نیز می‌توانید از چنین پدیده‌هایی با میراث تاریخی و طبیعی ایران عکاسی کنید و کافی است تا روز خاصی را با زمان غروب و طلوع اجرامی مثل خورشید و ماه همزمان کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی