ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دورکاری
کسب و کار

نتیجه پژوهشی جدید: دورکاری باعث کاهش بهره‌وری کارمندان نمی‌شود

یک تیم تحقیقاتی از دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه A&M تگزاس، مطالعه جدیدی را انجام دادند که نتایج آن نشان می‌دهد تاب‌آوری کارکنان و شرکت، در هنگام دورکاری افزایش پیدا می‌کند و آن‌ها بهره‌وری خود را ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

یک تیم تحقیقاتی از دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه A&M تگزاس، مطالعه جدیدی را انجام دادند که نتایج آن نشان می‌دهد تاب‌آوری کارکنان و شرکت، در هنگام دورکاری افزایش پیدا می‌کند و آن‌ها بهره‌وری خود را از دست نمی‌دهند.

طبق بیانیه منتشر شده توسط این دانشگاه، محققان با انجام تحقیقات خود متوجه شدند که انجام کارها به شیوه دورکاری به ویژه در هنگام وقوع بلایای طبیعی یا سایر اتفاقات، برخلاف باور بسیاری از افراد، باعث افزایش انعطاف‌پذیری آن‌ها می‌شود. آن‌ها در تحقیق خود، داده‌های فناوری 264 کارمند یک شرکت بزرگ نفت و گاز در هیوستون، تگزاس را قبل، بعد و همزمان با «طوفان هاروی» بررسی کردند.

دورکاری

نکته قابل توجه محققان در این تحقیق، میزان استفاده کارمندان از رایانه بوده که در طول طوفان کاهش پیدا کرده و پس از یک دوره هفت ماهه، به زمان پیش از وقوع طوفان بازگشته است. به طور کلی، یافته‌های آن‌ها نشان می‌دهد که دورکاری تاثیر منفی روی بهره‌وری کارمندان ندارد.

«مارک بندن»، یکی از محققان این پژوهش می‌گوید:

«تقریبا تمام کارمندان این مطالعه، دقیقا به همان سطحی از بازدهی رسیده‌اند که پیش از طوفان هاروی ارائه کرده‌اند. این یک پیام بزرگ برای کارفرمایان محسوب می‌شود، زیرا هم اکنون بحث‌های ملی در مورد اینکه آیا کارمندان باید بتوانند از خانه یا در یک برنامه ترکیبی کارهای خود را انجام دهند، وجود دارد.»

تاثیر دورکاری روی سلامت کارمندان

دورکاری

این مطالعه که توسط دانشمندان مرکز ارگونومی انجام شده، در واقع قصد بررسی سلامت کارکنان اطلاعاتی این شرکت را داشته است. گفته می‌شود آن‌ها مستعد دریافت آسیب‌هایی از جمله «سندرم تونل کارپال» (مشکل عصبی در ناحیه مچ دست) هستند. بندن در این رابطه توضیح داده:

«تحقیق ما نشان می‌دهد که اگر به روش خاصی با سرعت معین، در مدت زمان معین کار کنید، احتمال آسیب دیدن شما بیشتر است. اما اگر زمان کمتری به کار اختصاص دهید یا مدت زمان آن را کم کنید، احتمال اینکه در انجام کارهای خود با مشکل مواجه شوید، کمتر است.»

محققان تگزاس A&M اعتقاد دارند که از این اطلاعات می‌توان برای ترویج رفتارهای سالم کارکنان، از جمله افرادی که به دورکاری مشغول هستند و همچنین برای کمک به سیاست شرکت‌ها استفاده کرد. آن‌ها همچنین به دنبال بررسی محیط ارگونومیک خانگی کارمندان هستند تا از وقوع برخی مشکلات آن‌ها مانند افسردگی جلوگیری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی