ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پردازشگر گرافیکی پردازنده‌های رایزن 7000 قدرتی مشابه RTX 3060M خواهد داشت

شرکت AMD سال آینده از APU یا واحد پردازش سریع جدید رایزن 7000 فونیکس پرده برمی‌دارد. این پردازنده از لحاظ هسته‌های CPU و GPU ارتقا می‌یابد و قرار است وارد بازار لپ‌تاپ‌های ظریف و سبک ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

شرکت AMD سال آینده از APU یا واحد پردازش سریع جدید رایزن 7000 فونیکس پرده برمی‌دارد. این پردازنده از لحاظ هسته‌های CPU و GPU ارتقا می‌یابد و قرار است وارد بازار لپ‌تاپ‌های ظریف و سبک شود. فونیکس مبتنی بر معماری RDNA 3 ساخته می‌شود و قدرتی در حد و اندازه انویدیا RTX 3060M خواهد داشت.

بر اساس جدیدترین توییت منبع آگاه، Greymon55 به نظر می‌رسد که پردازشگر گرافیکی رایزن 7000 فونیکس عرضه مهمی برای پلتفرم‌های قابل حمل از جمله لپ‌تاپ‌ها باشد. تحلیلگران انتظار دارند که معماری RDNA 3 بتواند در نسل بعدی APUهای ای‌ام‌دی، بازار پردازشگرهای گرافیکی پایین‌رده را به چالش بکشد. حالا این منبع آگاه در توییت خود احتمال داده که رایزن 7000 بتواند قدرتی در حد انویدیا جی‌فورس RTX 3060M داشته باشد.

ارتقای چشمگیر توان با رایزن 7000 فونیکس

دسترسی به قدرت پردازشگر گرافیکی RTX 3060 روی یک واحد پردازش سریع اتفاق بسیار جذابی خواهد بود. این اتفاق به‌ویژه زمانی جذاب‌تر می‌شود که بدانیم APUهای فعلی بازار قدرتی در حد GTX 1650 دارند. البته RTX 3060M که در این‌جا به آن اشاره شده، سریع‌ترین نسخه این پردازشگر نیست و در واقع به توان 60 وات محدود شده است.

AMD رایزن 7000

با این حال، رایزن 7000 فونیکس باید توان خود را بین هسته‌های CPU و GPU تقسیم کند و کل پردازش‌ها را با توانی در حدود 35 تا 45 وات انجام دهد. به‌علاوه، مدل خاص 3060M که مدل Max-Q نام دارد، می‌تواند به 20 وات توان بیشتر دسترسی داشته باشد که اختلاف میان این دو محصول را به 45 وات می‌رساند.

در خصوص مشخصات رایزن 7000 فونیکس، در شایعات قبلی آمده بود که این واحد پردازش سریع حداکثر 24 واحد رایانش دارد، اما با توجه به تغییرات RDNA 3 IP، این عدد می‌تواند تا 256 پردازنده استریم به ازای هر WGP یعنی در مجموع 1536 هسته برسد. با این حال، هنوز چیزی تایید نشده و باید منتظر گزارش‌های بیشتری در این باره بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی