ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

السالوادور
تکنولوژی

السالوادور در روز خونین کریپتو 500 بیت‌کوین دیگر خرید

همزمان با افت شدید بازار رمزارزها و قیمت بیت‌کوین، «نجیب ابوکیله» رئیس جمهور السالوادور اعلام کرد که این کشور 500 بیت کوین دیگر به ارزش 15.5 میلیون دلار را به خزانه دولت اضافه کرده است. ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۷

همزمان با افت شدید بازار رمزارزها و قیمت بیت‌کوین، «نجیب ابوکیله» رئیس جمهور السالوادور اعلام کرد که این کشور 500 بیت کوین دیگر به ارزش 15.5 میلیون دلار را به خزانه دولت اضافه کرده است. السالوادور اولین کشوری بود که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی خود پذیرفت و حالا بزرگترین خرید خود از آن زمان تاکنون را انجام داده است.

رئیس جمهور السالوادور، به تازگی با ارسال توییت جدیدی، فاش کرد که این کشور 500 بیت کوین دیگر را به خزانه دولتی خود اضافه کرده است. همانطور که ابوکیله در توییت خود توضیح داده، السالوادور خرید خود را با میانگین قیمت حدودی 30,744 دلار برای هر بیت کوین انجام داده است. خرید بیت کوین توسط السالوادور در حالی انجام شده است که ارزش بیت کوین در 24 ساعت گذشته بیش از 8 درصد کاهش یافته است.

السالوادور

کل دارایی بیت کوین السالوادور

سال گذشته، السالوادور به عنوان اولین کشور جهان، بیت کوین را به عنوان یک پول قانونی در کنار دلار آمریکا پذیرفت. حالا طبق داده‌های ردیابی شده توسط بلومبرگ، کل ذخایر رمزارزی این کشور حداکثر 2,301 بیت کوین یا حدود 71.7 میلیون دلار (مطابق با ارزش فعلی) است.

کشور السالوادور در 9 ماه گذشته نیز خریدهای دیگری را همزمان با کاهش شدید ارزش بازار کریپتو انجام داده است، اما خرید جدید، به نوعی بزرگترین آن‌ها محسوب می‌شود. این کشور در ماه ژانویه سال جاری، 410 عدد بیت کوین به ارزش حدودی 15 میلیون دلار خریداری کرده بود.

با این وجود، اقدامات السالوادور در حمایت از بیت کوین و رمزارزها مورد انتقادات شدید نیز قرار گرفته و صندوق بین‌المللی پول (IMF) اوایل سال 2022 به این کشور اعلام کرده بود تا پذیرش بیت کوین به عنوان پول قانونی را متوقف کند. مدیران IMF تاکید داشتند که استفاده از بیت‌کوین خطرات زیادی برای ثبات مالی، یکپارچگی مالی و حمایت از مصرف‌کننده و همچنین بدهی‌های احتمالی به همراه خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی