ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک توییتر
کسب و کار

ایلان ماسک شاید بتواند بابت خرید توییتر هزینه کمتری بپردازد

شرکت Hindenburg Research می‌گوید ایلان ماسک می‌تواند هزینه کمتری بابت معامله خرید توییتر بپردازد. این شرکت می‌گوید ارزش توییتر از زمان اعلام خبر اولین خرید سهام این شبکه اجتماعی توسط مدیرعامل تسلا، ریزش چشمگیری داشته ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

شرکت Hindenburg Research می‌گوید ایلان ماسک می‌تواند هزینه کمتری بابت معامله خرید توییتر بپردازد. این شرکت می‌گوید ارزش توییتر از زمان اعلام خبر اولین خرید سهام این شبکه اجتماعی توسط مدیرعامل تسلا، ریزش چشمگیری داشته و به همین خاطر ماسک می‌تواند رقم معامله را کاهش دهد.

به گزارش گاردین، شرکت «هیندنبرگ ریسرچ» می‌گوید ایلان ماسک شانس بالایی دارد که توییتر را با قیمتی کمتر از رقم مورد توافق 44 میلیارد دلاری تحت تملک خود درآورد. این شرکت در یادداشتی در این باره نوشت: «ما از اقدام ماسک برای خصوصی کردن توییتر حمایت می‌کنیم و برای این که معامله با قیمت پایین‌تری بسته شود، شانس بالایی قائلیم.»

هیندنبرگ مدعی است که ارزش واقعی توییتر حتی از قیمت فعلی سهام این شرکت هم پایین‌تر است و فعلا به واسطه شرایط خرید کمپانی، توانسته این بها را حفظ کند. به عبارت دیگر، اگر ایلان ماسک از معامله کنار بکشد، به باور هیندنبرگ ارزش توییتر حدود 50 درصد افت پیدا خواهد کرد. گفتنی است که مدیرعامل تسلا برای فسخ قرارداد باید 1 میلیارد دلار به توییتر غرامت بپردازد.

ایلان ماسک

ایلان ماسک علیه توییتر اهرم فشار دارد

این شرکت تحقیقاتی همچنین مدعی شده که نتایج ضعیف گزارش مالی فصل اخیر توییتر هنوز در قیمت سهام این شرکت اعمال نشده است. هیندنبرگ که حالا روی سهام این شبکه اجتماعی پوزیشن فروش استقراضی گرفته، می‌گوید: «ماسک اگر بخواهد می‌تواند با یک اهرم فشار قدرتمند دوباره به میز مذاکره برگردد.» فروش استقراضی زمان انجام می‌شود که معامله‌گر پیش‌بینی افت قیمت سهام شرکت را دارد. سهام توییتر در حال حاضر با افت 2.6 درصدی در حوالی 48.50 دلار معامله می‌شود.

بخشی از هزینه خرید توییتر قرار است از سوی برخی سرمایه‌گذاران از جمله شرکت مورگان استنلی تامین شود. ماسک بر روی سهامش در تسلا یک وام 6.25 میلیارد دلاری گرفته و از طریق تامین مالی مبتنی بر بدهی 13 میلیارد دلار دیگر پول گردآوری کرده است. بدهی او به بانک‌ها سالانه 800 تا 900 میلیون دلار بهره به توییتر تحمیل خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی