ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مخالفت انجمن خودروسازان با طرح وزارت صمت: قرعه کشی خودرو باید حذف شود

رییس جمهور در بازدیدی که نیمه اسفند سال گذشته از ایران خودرو داشت طی ماده ۵ فرمان ۸ ماده‌ای درباره صنعت خودرو خواستار حذف فرایند قرعه کشی برای فروش خودرو شد. همچنین وزیر صمت هم ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

رییس جمهور در بازدیدی که نیمه اسفند سال گذشته از ایران خودرو داشت طی ماده ۵ فرمان ۸ ماده‌ای درباره صنعت خودرو خواستار حذف فرایند قرعه کشی برای فروش خودرو شد. همچنین وزیر صمت هم گفته بود در سال ۱۴۰۱ قرعه کشی خودرو حذف می‌شود، اما با آغاز سال جدید باز هم این کار انجام نشده و حتی طرح فروش متمرکز خودروسازان در یک سامانه واحد نیز مطرح شده است.

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان اعلام کرد: «نسبت به بخشنامه وزیر صمت مبنی بر شیوه جدید قرعه کشی انتقاد داریم، تاکنون بخش خصوصی کار خود را انجام می‌داد و بدون سیستم قرعه کشی مردم به سهولت خودرو را ثبت نام کرده و تحویل می‌گرفتند.»

از طرف دیگر، نامه وزیر صمت  به رییس سازمان حمایت مصرف‌ کنندگان و تولیدکنندگان با سیاست‌های رئیس جمهور نیز مغایرت دارد؛ حتی آقای وزیر گفته بودند امسال قرعه کشی نخواهیم داشت و اکنون این سوال مطرح است که چرا  سیستم قرعه کشی را تغییر دادند؟

وزیر صمت به سازمان حمایت بخشنامه‌ای مبنی بر لزوم اجرایی شدن قرعه کشی توسط تمام خودروسازان ابلاغ کرده است که باید از 18 اردیبهشت از این شیوه تبعیت کنند.

برای حل مسائلی که در حوزه صنعت خودرو وجود دارد راهکار اصلی که دیده شده افزایش تولید با تکیه بر توان زنجیره ارزشی که در صنعت خودرو شکل گرفته و شرکت های دانش بنیان و در حقیقت پایدار کردن میزان تولید و عرضه است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی