ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

سرویس بی‌سیم همراه اول با نام آواک رونمایی شد

همراه اول از سرویس بومی آواک که پلتفرمی برای ارائه خدمات بی‌سیم مبتنی بر شبکه دیتا است، در کیتکس 2022 رونمایی کرد. به گزارش دیجیاتو و به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۱:۵۵

همراه اول از سرویس بومی آواک که پلتفرمی برای ارائه خدمات بی‌سیم مبتنی بر شبکه دیتا است، در کیتکس 2022 رونمایی کرد.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول در جریان برگزاری رویداد بین المللی کیتکس 2022 از سرویس بومی آواک با هدف تامین نیازمندی‌های ارتباطی سازمان ها و نهادهای خدماتی و دولتی با امکانات شبکه بی‌سیم سنتی و علاوه بر آن انتقال داده متنی و تصویری بدون نیاز به ایجاد شبکه اختصاصی بی‌سیم سنتی، رونمایی کرد.

در این سرویس POC (Push to talk over Cellular)، اعضای یک گروه مکالمه می‌توانند با یکدیگر تماس نیمه دوطرفه فردی و گروهی به شکل صوتی و تصویری و تنها با فشردن یک دکمه بر روی بستر دیتا با محدوده پوشش گسترده برقرار کنند.

همچنین امکان برقراری ارتباط بین اعضای این سرویس و بی‌سیم‌های سنتی وجود دارد؛ علاوه بر آن مدیریت و پایش کاربران از طریق استقرار نرم افزار تحت ویندوز مرکز کنترل نیز شدنی است.

با توجه به اینکه امکان ارتباط رادیویی سهل الوصول، سریع و گروهی با کیفیت مطلوب در اغلب مشاغل یک ضرورت انکار ناپذیر است و به موازات توسعه همه جانبه کشور و کسب و کارها در سال‌های اخیر، سازمان‌های مرتبط و ذی‌صلاح در امور رادیویی با حجم بالایی از تقاضا بر پایه شبکه‌های رادیویی اختصاصی به ویژه در باندهای فرکانسی VHF و UHF مواجه شده‌اند و به دلیل اشباع و محدودیت طیف فرکانسی، ارایه این سرویس‌ها به صورت محدود و با هزینه‌های بالا صورت می‌پذیرد که سرویس POC می‌تواند جایگزین مناسبی برای این نیازمندی‌ها باشد.

گفتنی است همراه اول امروز هشتمین سایت 5G خود را در جزیره کیش به بهره‌برداری رساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی