ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

یک نماینده مجلس: اسامی مافیای خودرو را به زودی منتشر می‌کنیم

موضوع بود یا نبود مافیای خودرو، مدت هاست که در محافل مدیریتی و صنعتی کشور مطرح می شود، حالا دبیر و سخنگوی هیات تحقیق و تفحص مجلس، تصمیم گرفته تا اسامی افرادی را که او ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

موضوع بود یا نبود مافیای خودرو، مدت هاست که در محافل مدیریتی و صنعتی کشور مطرح می شود، حالا دبیر و سخنگوی هیات تحقیق و تفحص مجلس، تصمیم گرفته تا اسامی افرادی را که او در زمره مافیای صنعت خودرو می داند، منتشر نماید.

حلقه مافیای خودروسازی بسیار گسترده و فعال است؛ از دولت گرفته تا شرکت‌های تودرتو که قدرت‌های پنهان در آن سهم دارند. رفتاری که این صنعت با ۸۰ میلیون ایرانی انجام می‌دهد، نمونه آن را در هیچ صنعتی در هیچ کجای دنیا نمی‌توان یافت. تاسف بارتر اینکه با همه تضییع حقوق مصرف‌کننده به کسی هم پاسخگو نیستند.

قیمت خودرو، نحوه فروش، ایمنی، کیفیت، پلتفرم (طراحی)، خدمات پس از فروش، میزان مصرف سوخت و شدت آلایندگی در صنعت خودروسازی کشور دارای ایرادات جدی و فراوان است و همه اینها به دلیل انحصاری بودن این صنعت است.
سید علی موسوی دبیر و سخنگوی هیات تحقیق و تفحص مجلس از صنعت خودرو، درباره آخرین اخبار از تحقیق و تفحص از صنعت خودرو اعلام کرد: «طی فرآیند تحقیق و تفحص مجلس از صنعت خودرو، لیست جدیدی از اسامی مافیای خودرو به دست آورده‌ایم که به زودی آن را منتشر خواهیم کرد.»
وی توضیح داد: «ریشه کن شدن مافیای خودرو، قطعا می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکلات صنعت خودروسازی کشور و بهبود کیفیت در این حوزه را حل کند. از طرفی مافیای خودرو دست به واردات قطعات دست دوم و بدون کیفیت می‌زند که استفاده این قطعات در خودرویی مانند پراید، خطرات جانی متعددی را برای مردم ایجاد کرده است.»
موسوی با اشاره به موضوع واردات خودرو در ادامه گفت: «واردات خودرو تا حدی می‌تواند بر تعدیل قیمت خودروی داخلی اثر گذار باشد اما نباید فکر کنیم که با واردات اتفاق خاصی در زمینه تعدیل قیمت خودرو بیفتد زیرا که فرآیند واردات نیز به دست مافیای خودرو خواهد افتاد.»
این نماینده مجلس تاکید کرد: «البته بنده مخالف واردات خودرو نیستم چرا که به وسیله واردات می‌توانیم در حوزه افزایش کیفیت خودروی داخلی و ایجاد فضای رقابتی، اثرگذار باشیم. با این حال اما واردات نمی‌تواند اثر چندانی بر کاهش قیمت‌ها داشته باشد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Jaber James
    Jaber James | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

    چرا توی ایران هر کسی بخواد یه کاری رو انجام نده میاد میگه من می‌خوام اون کارو انجام بدم.؟ دقت کردین.

  • mojtaba hbb
    mojtaba hbb | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

    قضیه خیلی ساده تر از اونیه که فکر کنی

  • mojtaba hbb
    mojtaba hbb | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

    اما اونی که بخواد یه امتیازی بگیره از مافیا ،‌ تو تمام رسانه ها ادعا میکنه که من میخوام بزودی لیست مافیا رو منتشر کنم .

  • mojtaba hbb
    mojtaba hbb | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

    اونی بخواد اسامی مافیا رو واقعا منتشر کنه ،‌بی خبر قبلی یهو منتشر میکنه ، حتی ترجیحا به صورت ناشناس منتشر میکنه

مطالب پیشنهادی