ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آینده توییتر
تکنولوژی

ایلان ماسک برای آزادی بیان دنبال تغییر قواعد توییتر است اما نتیجه احتمالا چنین نخواهد بود

خرید توییتر توسط ایلان ماسک بحث‌های بی‌شماری در خصوص آینده این پلتفرم را به همراه داشت، چرا که توییتر یکی از مهم‌ترین خروجی‌های اخبار و اطلاعات در سراسر جهان به شمار می‌رود و تغییرات آن ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

خرید توییتر توسط ایلان ماسک بحث‌های بی‌شماری در خصوص آینده این پلتفرم را به همراه داشت، چرا که توییتر یکی از مهم‌ترین خروجی‌های اخبار و اطلاعات در سراسر جهان به شمار می‌رود و تغییرات آن می‌تواند در زندگی کاربرانش هم تاثیر بگذارد.

یکی از اظهارات اصلی ماسک این بوده که قصد دارد توییتر را به میدانی برای اشاعه آزادی بیان تبدیل کند. گفته‌ای که از اقدام مشخصی صحبت نمی‌کند و تنها به گمانی‌زنی در میان موافقین و مخالفین منجر شد.

طبق اخبار موجود، گفتنی است که تاکید ایلان ماسک روی آزادی بیان توییتر به دو موضوع گرایشات سیاسی و میانه‌روی بیش از حد پیوند دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

آیا ادعاها و نظرات ماسک در خصوص توییتر صحت دارند؟

بسیاری از سیاستمداران محافظه‌کار طی سال‌های اخیر ادعا کرده‌اند که توییتر گرایش سیاسی لیبرال دارد و نظرات محافظه‌کارانه را سانسور می‌کند. با این وجود مطالعه انجام شده در دانشگاه نیویورک نشان داده که هیچ مدرک قابل قبولی برای اثبات این ادعا وجود ندارد.

البته انجام ارزیابی مستقیم در خصوص گرایش سیاسی این شبکه اجتماعی کمی دشوار است زیرا این پلتفرم دارای تعاملات و الگوریتم‌های پیچیده‌ای است. اما در آزمایش انجام شده با بات‌های خنثی در توییتر، در کمال تعجب مشخص شد الگوریتم توییتر بیش از آنکه لیبرال باشد محافظه‌کار است.

آینده توییتر

طبق این آزمایش به طور میانگین کاربران بیشتر به سوی محافظه‌کاران سوق داده می‌شوند و از سوی دیگر کاربران لیبرال محتوای معتدل و میانه‌رو دریافت می‌کنند. همچنین اکانت‌هایی که منابع خبری محافظه‌کار را دنبال می‌کنند، از لحاظ دیدگاه سیاسی فالوئرهای یکدست‌‌تری هم دریافت می‌کنند.  

 موضوع مورد بحث دیگر ایلان ماسک میانه‌روی بیش از حد و دستکاری محتوای توییتر است که به آزادی بیان آن لطمه زده است، امری که ماسک قصد دارد با از میان بردن بات‌ها و تعیین هویت اکانت‌های حقیقی با آن مقابله کند.

البته همین تعدیل میانه‌روی در محتوای توییتر نیز به نگرانی‌هایی دامن زده که امر مذکور می‌تواند به انتشار اطلاعات نادرست یا خشونت‌آمیز منجر شود و مطالعات نیز نشان داده‌اند که کنترل سفت و سخت در تولید محتوا یا به بیان دیگر تابعیت محتوا از قوانین معتدل بهتر از تعدیل قوانین جهت آزادی بیان بوده است.

در هر صورت باید دید تغییر مالکیت این شبکه اجتماعی در میان مدت چه تاثیری روی این پلتفرم پر کاربر خواهد گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی