ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شماره کارت مجازی در گوگل کروم
تکنولوژی

گوگل کروم به قابلیت استفاده از شماره کارت بانکی مجازی مجهز می‌شود

یکی از مهم‌ترین اخبار گوگل در زمینه حریم خصوصی و پرداخت در کنفرانس امشب قابلیت جذابی است که به کاربران اجازه می‌دهد در خریدهای آنلاین با مرورگر کروم کارت اعتباری فیزیکی خود را پشت یک ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۲:۵۷

یکی از مهم‌ترین اخبار گوگل در زمینه حریم خصوصی و پرداخت در کنفرانس امشب قابلیت جذابی است که به کاربران اجازه می‌دهد در خریدهای آنلاین با مرورگر کروم کارت اعتباری فیزیکی خود را پشت یک کارت اعتباری مجازی مخفی کنند.

زمانی که فرد می‌خواهد با کروم پرداختی انجام دهد و با فیلد ورود شماره 16 رقمی کارت اعتباری خود روبرو می‌شود، گوگل از او می‌پرسد که آیا مایل به استفاده از یک شماره مجازی است یا خیر. این ایده مشابه انجام پرداخت در فروشگاه‌های فیزیکی است که در آن کارت اعتباری خریدار یا شماره واقعی آن بررسی نمی‌شود. با این حال، تفاوت‌های مهمی در این سیستم به کار گرفته شده است.

اهالی ماونتین ویو به‌طور مستقیم با شبکه کارت‌های اعتباری (از جمله ویزا، مسترکارت و امریکن اکسپرس) همکاری کرده‌اند تا این ویژگی را ارائه کنند. این شرکت تولید شماره‌های مجازی را به خود بانک‌ها سپرده، بنابراین شیوه پیاده‌سازی این روش برای هر شبکه متفاوت بوده است.

گوگل کروم در هر بانک متفاوت عمل می‌کند

شماره کارت مجازی ویزا در گوگل کروم

برای مثال، اگر فرد مشتری بانک Capital One باشد، در هر سایت کارت مجازی متفاوتی دریافت می‌کند. ویزا و Amex برای همه سایت‌ها یک کارت دارند اما هر بار از یک CVV جداگانه استفاده می‌کنند. البته این عدد سه یا چهار رقمی هم به‌صورت خودکار و بدون دخالت کاربر ثبت می‌گردد.

کاربران می‌توانند برای مشاهده کارت‌های واجد شرایط به آدرس pay.google.com بروند تا به شماره کارت‌های مجازی دسترسی پیدا کنند و ببینند که اخیرا با کارت‌های مجازی چه تراکنش‌هایی داشته‌اند.

این قابلیت امنیتی جدید ابتدا در کروم دسکتاپ (روی کروم اواس، مک، ویندوز و لینوکس) و اندروید ارائه می‌شود و در آینده در دسترس کاربران آی‌اواس قرار خواهد گرفت. زمانی که کارت مجازی ساخته شد، می‌توانید آن را در کنار سایر اطلاعات ذخیره‌شده در مرورگر، در منوی Autofill مشاهده کنید.

استفاده از کارت‌های مجازی ابتدا در تابستان سال جاری برای ویزا، امریکن اکسپرس و کپیتال وان در آمریکا فعال خواهد شد. گوگل می‌گوید پشتیبانی از مسترکارت را هم در دنباله سال اضافه می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی