ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خلاصه گوگل
تکنولوژی

گوگل ویژگی خلاصه سازی خودکار محتواهای طولانی را ارائه می‌دهد

خواندن متن‌های طولانی کار ساده‌ای نیست و حالا گوگل می‌خواهد با کمک هوش مصنوعی کار را برای کاربران ساده‌تر کرده و خلاصه‌ای از اسناد طولانی را در اختیار کاربران قرار دهد. گوگل در جریان کنفرانس ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۹

خواندن متن‌های طولانی کار ساده‌ای نیست و حالا گوگل می‌خواهد با کمک هوش مصنوعی کار را برای کاربران ساده‌تر کرده و خلاصه‌ای از اسناد طولانی را در اختیار کاربران قرار دهد.

گوگل در جریان کنفرانس Google I/O اعلام کرد بزودی با استفاده از فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی کاربران می‌توانند ویژگی جدید و کاربردی را در گوگل داکس (Google Docs) در اختیار داشته باشند که به موجب آن به صورت خودکار خلاصه کوتاهی از اسناد طولانی ارائه می‌شود.  

این ویژگی ظاهرا ابتدا در گوگل داکس و سپس به گوگل چت و گوگل اسپیس نیز راه پیدا می‌‌کند تا محتوای کاربران را خلاصه کند تا آنها مجبور نباشند زمان زیادی را برای مطالعه محتواهای طولانی صرف کنند.

تهیه خلاصه خودکار محتواهای طولانی توسط گوگل

این ویژگی اولین بار در ماه مارس معرفی شد و اکنون به دسترسی عمومی نزدیک‌تر شده است. ساندار پیچای مدیرعامل آلفابت در جریان کنفرانس توضیح داد که ویژگی تهیه خلاصه خودکار نیازمند درک زبان، فشرده سازی اطلاعات و تولید محتوایی متناسب با متن واقعی است. انجام چنین کاری شبیه به نوعی جادوگری است.

ویژگی جدید از یادگیری ماشینی و فناوری فشرده سازی زبان برای تهیه خودکار خلاصه متن استفاده می‌کند.

براساس اعلام گوگل انتظار می‌رود ویژگی تهیه خودکار خلاصه محتوا طی چند ماه آینده به گوگل چت اضافه شود و خلاصه‌ای از مکالمه‌های انجام شده در چت را ارائه دهد. گوگل همچنین در جریان کنفرانس توسعه دهندگان به این موضوع نیز اشاره کرد که روی توسعه قابلیت تهیه خلاصه خودکار برای گوگل میت نیز کار می‌کند.

از دیگر پیشرفت‌های مورد انتظار برای Google Meet می‌توان به نورپردازی مجازی با کیفیت استودیویی اشاره کرد که به موجب آن کاربران می‌‌توانند موقعیت و میزان روشنایی نور را تنظیم کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی