ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل
تکنولوژی

گوگل ویژگی‌های جدیدی برای جستجو محصولات ارائه خواهد کرد

گوگل در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود موسوم به I/O 2022 از قابلیت‌های جدیدی برای جستجو راحت‌تر و سریع‌تر محصولات موردنظر کاربران خود رونمایی کرد. در چند سال گذشته، از قابلیت Multisearch به عنوان یکی از بزرگترین ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۲:۲۹

گوگل در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود موسوم به I/O 2022 از قابلیت‌های جدیدی برای جستجو راحت‌تر و سریع‌تر محصولات موردنظر کاربران خود رونمایی کرد.

در چند سال گذشته، از قابلیت Multisearch به عنوان یکی از بزرگترین به‌روزرسانی‌های گوگل برای جستجو کاربران خود یاد می‌شود که با وجود آن کاربران می‌توانند جستجوی خود را با یک تصویر آغاز کنند و سپس جزئیات بیشتری را به آن اضافه کنند. حالا گوگل پیشرفت جدیدی را برای این قابلیت معرفی کرده تا کاربران سریع‌تر و راحت‌تر به محصولات مورد نیاز خود دست پیدا کنند.

پیدا کردن محصولات نزدیک با موتور جستجو گوگل

با وجود این قابلیت، هنگامی که کاربران به جستجو خود که از یک تصویر و جزئیات مشخص‌کننده‌ای تشکیل شده، عبارت «near me» (نزدیک به من) را اضافه کنند، محصولات فروشگاه‌ها یا رستوران‌های اطراف کاربران بر اساس تصویری که توسط کاربران آپلود شده، پیدا خواهند شد.

گوگل برای نمایش بهتر این عملکرد، تصویری از یک شیر آب سینک آشپزخانه را برای موتور جستجو ارائه می‌کند و سپس با اضافه کردن گزینه‌هایی مانند «replacement hose» (شلنگ جایگزین) و near me جستجو خود را به فروشگاه‌های اطرافش محدود می‌کند. در مثال دیگری، تصویر غذای خاصی به موتور جستجو داده می‌شود و گوگل علاوه بر نام غذا، فهرستی از رستوران‌های اطراف کاربران را فهرست می‌کند که آن غذا در منوی آن‌ها وجود دارد.

به گفته گوگل، این قابلیت اواخر سال جاری ابتدا به زبان انگلیسی ارائه خواهد شد.

دیگر قابلیتی که گوگل در کنفرانس خود آن را معرفی کرد، Scene exploration یا «کاوش در صحنه» نام گرفته که به Google Lens اضافه می‌شود. با وجود این قابلیت، کاربران با استفاده از دوربین گوشی خود می‌توانند تصاویری از محصولات مختلف را به گوشی ارائه کنند، تا جزئیاتی درباره آن‌ها ارائه کند.

گوگل

همانطور که در تصویر بالا دیده می‌شود، ویژگی Scene exploration قادر است تا مدل مختلف شکلات را تشخیص دهد و همچنین امتیاز آن در بررسی‌های آنلاین را به کاربران نشان دهد. در ادامه با وجود Google Lens می‌تواند گزینه‌های نمایش داده شده را بر اساس موارد مختلفی تنظیم کنید و حتی به دنبال گزینه‌های مخصوصی باشید.

با این وجود، هنوز به طور دقیق مشخص نشده که این ویژگی چه زمانی در دسترس قرار خواهد گرفت و گوگل فقط توضیح داده که «در آینده» ارائه می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی