ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معرفی گوگل پیکسل 6a
تکنولوژی

پیکسل 6a معرفی شد؛ پرچمدار اقتصادی گوگل

گوگل در رویداد I/O 2022 از جدیدترین گوشی موبایل خود رونمایی کرد. این گوشی که گوگل پیکسل 6a نام دارد، برای نخستین بار در خانواده پیکسل a از چیپ قدرتمند گوگل تنسور استفاده می‌کند، یعنی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۳:۲۲

گوگل در رویداد I/O 2022 از جدیدترین گوشی موبایل خود رونمایی کرد. این گوشی که گوگل پیکسل 6a نام دارد، برای نخستین بار در خانواده پیکسل a از چیپ قدرتمند گوگل تنسور استفاده می‌کند، یعنی همان تراشه‌ای که در پرچمداران این شرکت به‌کار رفته است. مهم‌ترین نکته این است که پیکسل 6a فقط ۴۵۰ دلار قیمت دارد و یکی از قدرتمندترین و ارزشمندترین محصولات در این بازه قیمتی محسوب می‌شود.

معرفی گوشی میان‌رده پیکسل 6a در رویداد I/O امسال کاملاً قابل انتظار بود. این گوشی‌ها معمولا با سخت‌افزار سال گذشته اما قیمت بسیار پایین‌تر معرفی می‌شوند. با این حال پیکسل جدید به سخت‌افزار قدرتمندی مجهز شده و اختلاف چندانی با پرچمداران این شرکت ندارد. بنابراین می‌توان پیکسل 6a را پرچمدار اقتصادی جدید گوگل نامید. در ادامه مشخصات اصلی این گوشی را مرور می‌کنیم.

مشخصات گوگل پیکسل 6a

در جدول زیر مشخصات پیکسل 6a را مشاهده می‌کنید:

پیکسل 6a
نمایشگر6.1 اینچ با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل
تراشهگوگل تنسور
رم6 گیگابایت
حافظه داخلی128 گیگابایت
دوربین اصلی12.2 + 12 مگاپیکسل
دوربین سلفی8 مگاپیکسل
سیستم عاملاندروید 12
باتری 4410 میلی آمپر ساعتی
سیستم بیومتریکسنسور اثر انگشت زیر نمایشگر

گوگل پیکسل 6a همان طراحی دوبخشی و دورنگ پیکسل 6 را دارد تا در دنیای گوشی‌های یکنواخت و کسل کننده، به‌راحتی شناخته شود. البته گوگل اندازه نمایشگر را به ۶.۱ اینچ کاهش داده تا با یک گوشی کاملاً خوش‌دست و ارگونومیک روبرو باشیم. برای مقایسه، نسل قبل نمایشگر ۶.۳۴ اینچی داشت. با این تصمیم، ابعاد کلی پیکسل 6a به پیکسل 5 نزدیک شده است.

معرفی گوگل پیکسل 6a

مهم‌ترین ویژگی پیکسل 6a این است که از چیپ تنسور گوگل استفاده می‌کند و بنابراین تمام ویژگی‌های اصلی و پیشرفته پرچمداران گران‌قیمت این شرکت را در خود دارد. این گوشی از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند و به چیپ امنیتی Titan M2 مجهز شده است. توان سخت‌افزاری این گوشی در حدیست که می‌تواند سنگین‌ترین عملیات پردازشی مانند ترجمه زنده را به‌راحتی انجام دهد. حضور این چیپ در یک گوشی ۴۵۰ دلاری می‌تواند برگ برنده گوگل در بازار باشد.

دوربین‌های گوگل پیکسل 6a

معرفی گوگل پیکسل 6a

پیکسل 6a همانند نسل قبل از دوربین دوگانه در پشت بدنه استفاده می‌کند. دوربین واید تغییری نکرده و به سنسور ۱۲.۲ مگاپیکسلی ساخت سونی با پیکسل‌های ۱.۴ میکرونی، فوکوس خودکار PDAF و لرزشگیر اپتیکال مجهز شده است. دوربین اولتراواید اما بهبود یافته و حالا از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بزرگ‌تری بهره می‌برد. دوربین سلفی نیز کماکان ۸ مگاپیکسلی است.

از امکانات نرم‌افزاری پیکسل 6a می‌توان به نسخه جدید ابزار ویرایش عکس Magic Eraser برای حذف اشیاء یا افراد ناخواسته از عکس و قابلیت جدید Real Tone برای ثبت دقیق‌تر رنگ پوست افراد اشاره کرد که در همین رویداد I/O 2022 معرفی شده بود.

گوگل می‌گوید پیکسل 6a تا ۵ سال آپدیت‌های امنیتی را دریافت می‌کند و به‌همین دلیل یکی از بهترین گزینه برای افرادیست که می‌خواهند مدت زمان طولانی از گوشی خود استفاده کنند. این گوشی در رنگ‌های خاکستری تیره، سفید و سبز عرضه می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی