ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کیف پول گوگل
تکنولوژی

گوگل از Google Wallet برای ذخیره کردن کارت‌های بانکی و اسناد دیگر رونمایی کرد

گوگل در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود از Google Wallet (کیف پول گوگل) رونمایی کرد. یک برنامه برای اندروید و Wear OS که به کاربران اجازه می‌دهد مواردی مانند کارت‌های اعتباری، کارت‌های شناسایی، گواهینامه، بلیط‌های کنسرت، کارت‌های ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۳:۱۲

گوگل در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود از Google Wallet (کیف پول گوگل) رونمایی کرد. یک برنامه برای اندروید و Wear OS که به کاربران اجازه می‌دهد مواردی مانند کارت‌های اعتباری، کارت‌های شناسایی، گواهینامه، بلیط‌های کنسرت، کارت‌های واکسیناسیون و موارد دیگری را در آن ذخیره کنند.

قابلیت‌های کیف پول گوگل

همانطور که در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O گفته شد، Google Wallet جایگزین برنامه قدیمی Google Pay خواهد شد. کاربران در این برنامه جدید قادر خواهند بود تا نسخه دیجیتال اسناد مهمی مانند کارت‌های بانکی، گواهینامه، اسناد اداری، سوابق واکسن و کارت دانشجویی و پرواز را ذخیره کنند. غول موتور جستجو با این کار قصد دارد، جایگزینی سریع‌تر و مطمئن‌تر برای کارت‌های فیزیکی به کاربران ارائه کند.

علاوه بر این، Google Wallet و کارت‌های ثبت شده آن در سایر برنامه‌های گوگل نیز نمایش داده می‌شوند. به عنوان مثال، اگر کارت حمل‌و‌نقل عمومی خود را به Wallet اضافه کرده باشید، زمانی که در گوگل مپس به دنبال مسیر خاصی هستید، مشخصات کارت و موجودی آن به طور خودکار نمایش داده خواهد شد.

Google Wallet همچنین قابلیت به اشتراک‌گذاری یک کارت دیجیتال از طریق NFC یا کد QR را نیز دارد. با این وجود، کاربران می‌توانند کارت‌های خود را بسیار سریع‌تر با دیگران به اشتراک بگذارند.

از نظر کنترل حریم خصوصی نیز گوگل وعده داده تا این برنامه همه چیز را به صورت کاملا ایمن در گوشی کاربران ذخیره می‌کند و داده‌های آن با سرویس‌های گوگل به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

در نهایت، Google Wallet روی تمام دستگاه‌هایی که از اندروید 5 (Lollipop) یا سیستم عامل Wear OS بهره می‌برند در دسترس خواهد بود. همچنین Wallet در بیش از 40 کشوری که Google Pay هم اکنون در دسترس است ارائه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی