ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ساخت لوازم جانبی مناسب معلولان توسط مایکروسافت
تکنولوژی

مایکروسافت از عرضه لوازم جانبی مطابق با نیاز افراد دارای معلولیت خبر داد

مایکروسافت به تازگی مجموعه‌ای از لوازم جانبی را معرفی کرده که مطابق نیاز افراد کم‌توان و جهت ساده‌سازی کارهای کامپیوتری آنها ساخته شده‌اند. اقدامی که یک قدم مثبت در جهت برابرسازی شرایط برای قشر افراد ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

مایکروسافت به تازگی مجموعه‌ای از لوازم جانبی را معرفی کرده که مطابق نیاز افراد کم‌توان و جهت ساده‌سازی کارهای کامپیوتری آنها ساخته شده‌اند. اقدامی که یک قدم مثبت در جهت برابرسازی شرایط برای قشر افراد دارای معلولیت به شمار می‌رود.

گفتنی است که طراحی کنونی ماوس‌ها و کیبوردها ممکن است چندان مناسب افراد دارای معلولیت نباشد و استفاده از چنین محصولاتی برای انجام کارهای کامپیوتری دشوار باشد. خوشبختانه لوازم جانبی جدید مایکروسافت اینجا هستند تا این مشکل را رفع کنند.

بنا به گزارشات، این مجموعه جدید از لوازم جانبی شامل ماوس تطبیقی، کلیدهای تطبیقی و Hub تطبیقی می‌شوند و به ادعای مایکروسافت طیف متنوعی از لوازم جانبی در این مجموعه موجود است که تقریبا تمامی انواع معلولیت را تحت پوشش قرار می‌دهند.

ساخت لوازم جانبی مناسب معلولان توسط مایکروسافت

لوازم جانبی مایکروسافت چه محصولاتی را شامل می‌شوند؟

از میان محصولات معرفی شده ابتدا می‌توان به کلیدهای تطبیقی اشاره کرد که قابلیت برنامه‌ریزی برای 8 فرمان ورودی به کامپیوتر را دارند. کلیدهای مذکور همچنین به دلیل پشتیبانی از لوازم جانبی ساخته شده با پرینتر 3 بعدی این قابلیت را دارند تا به فراخور نیازهای متفاوت تغییر کنند.  

مایکروسافت همچنین ادعا می‌کند کاربران می‌توانند از ماوس این مجموعه به جای جوی‌استیک یا یک D-pad هشت جهته استفاده کنند.

ساخت لوازم جانبی مناسب معلولان توسط مایکروسافت

محصول دیگر طراحی شده توسط مایکروسافت یک هاب تطبیقی است که می‌توان تا 4 کلید را به شکل بی‌سیم به آن متصل ساخت، این هاب سپس می‌تواند دستورالعمل‌هایی را به کامپیوتر یا گوشی کاربر ارسال کند. این محصول همچنین دارای چندین جک 3.5 میلی‌متری جهت اتصال لوازمی چون کنترلر تطبیقی اکس‌باکس نیز هست.

این اولین باری نیست که مایکروسافت محصولاتی مختص نیازهای اقشار دارای معلولیت را عرضه می‌کند و سال گذشته نیز کیت تطبیقی سرفیس را معرفی کرد که استفاده از محصولات سرفیس را بسیار ساده‌تر می‌کرد، هرچه باشد مایکروسافت به گفته خود قصد دارد افراد دارای معلولیت دسترسی بیشتری به فناوری داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی