ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل حذف اطلاعات شخصی افراد از نتایج جستجو را آسان‌تر می‌کند

در طی سال‌های اخیر توجه به امنیت سایبری و حفظ حریم خصوصی بسیار بیشتر شده است و این مسائل از اهمیت بالاتری نسبت به گذشته برخوردار هستند. گوگل نیز در کنفرانس I/O 2022 قابلیت‌های جدیدی ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۳:۰۵

در طی سال‌های اخیر توجه به امنیت سایبری و حفظ حریم خصوصی بسیار بیشتر شده است و این مسائل از اهمیت بالاتری نسبت به گذشته برخوردار هستند. گوگل نیز در کنفرانس I/O 2022 قابلیت‌های جدیدی را در پیرامون همین زمینه معرفی کرده است که می‌تواند به کاربران امکان کنترل آسان‌تر هویت آنلاین خود را بدهد. یکی از این ویژگی‌ها، امکان پاک کردن کامل اطلاعات شخصی و حساس از نتایج جستجوی گوگل است. همچنین قابلیت امنیتی Safety Status توسط اپ‌های بیشتری مورد پشتیبانی قرار خواهد گرفت و استفاده از تایید دو مرحله‌ای (2SV) هم گسترش خواهد یافت.

حذف آسان اطلاعات خصوصی از گوگل

گوگل وعده داده است که کاربران از این پس می‌توانند بسیار آسان‌تر از گذشته نسبت به حذف اطلاعات شخصی خود شامل، آدرس‌ها، شماره‌های تماس و آدرس‌های ایمیل اقدام کنند. ویژگی Results about you به افراد کمک می‌کند تا درخواست لازم را برای حذف چنین داده‌هایی تنها در چندین قدم به ثبت برسانند. البته درحال حاضر هم اشخاص می‌توانند درخواست‌های خود را برای انجام چنین کاری ثبت کنند؛ اما برای به نتیجه رسیدن آن، باید برخی داده‌های خصوصی مثل اطلاعات بانکی یا شماره ملی در نتایج جستجو وجود داشته باشد.

در هفته‌های قبل، امکان حذف داده‌هایی مثل شماره تماس، آدرس ایمیل و آدرس فیزیکی از نتایج جستجو ممکن شده بود. حالا به کمک ابزار جدید Results about you می‌توان بسیار آسان‌تر از قبل اقدام به ثبت درخواست‌های مورد نیاز کرد. البته هنوز هم اگر یکی از سه مورد گفته شده در میان نتایج وجود داشته باشد، فرایند بررسی درخواست سریع‌تر صورت خواهد گرفت.

ابزار امنیتی و کاربردی Account Safety Status هم از این به بعد در برنامه‌های بیشتری مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند در صورت بروز آسیب به حساب کاربری، صاحب اکانت را مطلع سازد. با آپدیت جدید کاربر قادر خواهد بود تا وضعیت امنیت اکانت خود را در کنار تصویر پروفایل داخل اپ‌های مختلف گوگل مشاهده کند. این رویکرد برای جلب توجه بیشتر افراد و تمرکز بیشتر روی ارتقای سطح امنیتی حساب‌های کاربری اتخاذ شده است.

کمک به گسترش استفاده از تایید دو مرحله‌ای در سرویس‌های مختلف هم برای ایجاد آینده‌ای بدون رمز عبور با قدرت بیشتر در حال انجام است. از این پس قابلیت مذکور در حساب‌های کاربری گوگل به صورت خودکار فعال می‌شود تا امنیت افراد افزایش پیدا کند. بدون شک تمامی این تلاش‌ها در راستای بهبود جنبه‌های امنیتی خدمات و سرویس‌های گوگل است. طبق اعلامیه رسمی،‌ صفحه Results About You طی ماه‌های آتی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت؛ اما برای سایر تغییرات گفته شده، تاریخ دقیقی در نظر گرفته نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی