ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیت کوین
تکنولوژی

کاهش قیمت بیت کوین؛ زنگ خطری برای ثروت میلیاردرهای حوزه کریپتو

با ریزش قیمت بیت کوین، ثروت میلیاردرهای رمزارز نیز افت چشمگیری پیدا کرده است. دارایی بنیانگذار صرافی کوین بیس یکی از بزرگترین صرافی‌های رمزارز ایالات متحده از 13.7 میلیارد دلار ابتدا به حدود 8 میلیارد ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

با ریزش قیمت بیت کوین، ثروت میلیاردرهای رمزارز نیز افت چشمگیری پیدا کرده است. دارایی بنیانگذار صرافی کوین بیس یکی از بزرگترین صرافی‌های رمزارز ایالات متحده از 13.7 میلیارد دلار ابتدا به حدود 8 میلیارد دلار و سپس به 2.2 میلیارد دلار کاهش یافته است.

طی دو سال گذشته دارایی سرمایه گذاران رمزارز رشد خوبی داشت و افزایش پیدا کرده بود، اما با افت چشمگیر و بسیار زیاد ارزش بیت کوین، این روند ادامه پیدا نکرد. هرچند این موضوع روی تمام مالکان ارزهای دیجیتال تاثیرگذار است، اما بنیانگذاران صرافی‌ها، بیشترین و قابل‌توجه‌ترین ضرر را متحمل شده‌اند.

زنگ خطر بزرگ کاهش ارزش بیت کوین

دارایی «برایان آرمسترانگ» بنیانگذار Coinbase در ماه نوامبر 13.7 میلیارد دلار و در پایان ماه مارس حدود 8 میلیارد دلار بوده است. حالا، پس از فروش ارزهای دیجیتال از بیت کوین به اتر که باعث کاهش شدید ارزش بازار Coinbase به عنوان بزرگترین صرافی رمزارز ایالات متحده شده، بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ثروت او به 2.2 میلیارد دلار کاهش یافته است.

بیت کوین

طبق گزارش بلومبرگ، سهام این شرکت نسبت به اولین روز معاملاتی خود در آوریل 2021، 84 درصد سقوط کرده و به 53.72 دلار رسیده است. Coinbase همچنین هشدار داده بود که احتمالا حجم معاملات و کاربران ماهانه آن‌ها در سه ماهه دوم کمتر از سه ماهه اول باشد.

با این وجود، آیا Coinbase قادر خواهد بود تا در برابر کاهش شدید قیمت ارزهای دیجیتال مقاومت کند؟ آرمسترانگ اخیرا در رشته توییت مفصلی در این رابطه گفته بود که «هیچ خطر ورشکستگی» حتی با وجود این وضعیت نادر وجود ندارد و منابع مالی کاربران امن است.

علاوه بر آرمسترانگ، ثروت «مایکل نووگراتز» مدیر عامل بانک حوزه کریپتو Galaxy Digital نیز از 8.5 میلیارد دلار به 2.5 میلیارد دلار کاهش یافته است. او یکی از طرفداران TerraUSD است، استیبل کوین الگوریتمی که اکنون در معرض خطر سقوط کامل قرار دارد.

«چانگ پنگ ژائو» مدیرعامل بایننس نیز گفته می‌شود که ثروتی بیشتر از آرمسترانگ و نووگراتز از دست داده است. او در ماه ژانویه با دارایی خالص 96 میلیارد دلار وارد فهرست شاخص ثروتمندان بلومبرگ شد. با این وجود، ثروت او تا روز چهارشنبه به 11.6 میلیارد دلار کاهش یافته است.

از سویی دیگر، حجم معاملات Coinbase از ابتدای سال جاری به طور پیوسته کاهش یافته و بایننس با تمرکز بیشتر روی سطوح بین‌المللی، در ماه گذشته شاهد افزایش حجم معاملات خود بوده است. با این حال، کسب‌وکار متمرکز بایننس در ایالات متحده، حتی نسبت به کوین‌بیس هم افت شدید‌تری را تجربه کرده که با این وجود می‌توان گفت بازار کریپتو ایالات متحده دوران بسیار بدی را تجربه می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی