ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عینک واقعیت افزوده گوگل
تکنولوژی

گوگل نسل بعدی عینک واقعیت افزوده خود را به‌طور اجمالی به نمایش گذاشت

گوگل نطق اصلی کنفرانس توسعه‌دهندگان 2022 را با یک غافل‌گیری بزرگ تمام کرد. این شرکت نگاه کوتاهی به جدیدترین عینک واقعیت افزوده خود داشت و قابلیتی را روی آن به نمایش درآورد که می‌تواند عبارت‌های ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۰:۱۷

گوگل نطق اصلی کنفرانس توسعه‌دهندگان 2022 را با یک غافل‌گیری بزرگ تمام کرد. این شرکت نگاه کوتاهی به جدیدترین عینک واقعیت افزوده خود داشت و قابلیتی را روی آن به نمایش درآورد که می‌تواند عبارت‌های مقابل دید کاربر را ترجمه کند.

اگرچه بخش بزرگی از شرکت‌های دره سیلیکون تمرکز خود را ساخت عینک‌های هوشمند گذاشته‌اند، ولی هنوز هیچ شرکتی نتوانسته عینکی با یک قابلیت کارآمد بسازد که کاربران بتوانند واقعا از آن استفاده کنند و نگرانی‌های امنیتی خود را کنار بگذارند. حالا ترجمه همزمان می‌تواند همان قابلیتی باشد که عینک‌های واقعیت افزوده را به کاربرد واقعی آن‌ها نزدیک‌تر خواهد کرد.

عینک واقعیت افزوده گوگل

اهالی ماونتین ویو اطلاعات خاصی درباره محصولی که روی آن کار می‌کنند، منتشر نکردند. تنها چیزی که به نمایش گذاشته شد، ویدیوی ضبط‌شده‌ای از ایده کارکرد نمونه اولیه یک عینک واقعیت افزوده بود و نمایشگر یا چگونگی تعامل با آن نشان داده نشد. با این حال، ایده‌ای که در این ویدیو دیده شد، آینده جذابی را در حوزه واقعیت افزوده به تصویر کشید.

عینک واقعیت افزوده گوگل مترجم همزمان شما خواهد بود

عینک واقعیت افزوده گوگل

در این دمو، یکی از مدیران محصول گوگل به کسی که این عینک هوشمند را پوشیده می‌گوید: «تو باید حرف‌هایی که من می‌زنم را به‌صورت مکتوب و همزمان ببینی. چیزی شبیه زیرنویس اما در دنیای واقعی.» در ادامه نمایی از آن‌چه کاربر در پشت عینک خواهد دید به‌صورت مفهومی به نمایش درآمد. این صحنه نشان می‌دهد که حرف‌های فرد مقابل به‌صورت لحظه‌ای ترجمه می‌شود.

با این حال، فعلا مشخص نیست که این ایده چه زمانی به یک محصول مصرفی تبدیل خواهد شد و در عمل چقدر موفق کار خواهد کرد. افزون بر این، نمی‌دانیم که این پروژه همان پروژه Iris گوگل است که در گزارش‌ها به آن اشاره شده بود یا با پروژه متفاوتی روبرو هستیم. با این حال، می‌توانیم امیدوار باشیم که گوگل برای آینده حوزه عینک‌های واقعیت افزوده حداقل یک ایده کاربردی را در نظر گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی