ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مینگ-چی کو: آیفون 15 از Type-C به جای لایتنینگ استفاده خواهد کرد

اپل سال‌هاست که از درگاه تکراری لایتنینگ در آیفون‌های خود استفاده می‌کند و کاربران همچنان منتظر ارائه درگاه Type-C در این محصولات هستند. حال تحلیلگر معروف اپل یعنی «مینگ-چی کو»، به‌تازگی از تجهیز سری آیفون ...

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

اپل سال‌هاست که از درگاه تکراری لایتنینگ در آیفون‌های خود استفاده می‌کند و کاربران همچنان منتظر ارائه درگاه Type-C در این محصولات هستند. حال تحلیلگر معروف اپل یعنی «مینگ-چی کو»، به‌تازگی از تجهیز سری آیفون 15 اپل به درگاه Type-C خبر داده است. این موضوع می‌تواند با قوانین جدید اروپا نیز در ارتباط باشد.

سری آیفون 15 مانند قبل میزبان چندین عضو با قابلیت‌های جدیدتر خواهد بود. گزارشات حاکی از این هستند که مینگ-چی کو صحبت‌های جدیدی را در رابطه با به‌کارگیری درگاه شارژ جدیدتر در آیفون‌ها مطرح کرده است.

زمان خداحافظی با درگاه لایتنینگ در آیفون 15 فرا می‌رسد؟

آیفون 15

طی چندین سال اخیر، شایعات فراوانی از حذف درگاه لایتنینگ و جایگزینی آن با درگاه Type-C خبر داده شده است؛ اما هر بار کوپرتینویی‌ها کار خودشان را کرده و از همان درگاه قدیمی استفاده می‌کنند. از طرف دیگر با تاریخ رونمایی از سری iPhone 15 فاصله زیادی داریم و هنوز خانواده آیفون 14 هم از راه نرسیده است.

با وجود این توصیفات، ظاهرا مینگ-چی کو استدلال محکمی دارد. او اخیرا با یک سری از تأمین‌کنندگان صحبت کرده و توانسته اطلاعاتی پیرامون این موضوع به دست بیاورد. بنابراین در نهایت وقوع چنین اتفاقی در سری iPhone 15 دور از ذهن نخواهد بود.

حال به‌کارگیری درگاه Type-C به جای لایتنینگ چه مزیت‌هایی دارد؟ در وهله اول، این درگاه می‌تواند سرعت انتقال داده‌ها و اطلاعات را به طرز چشمگیری بهبود ببخشد. همچنین این امکان را برای اپل فراهم می‌کند تا بتواند آیفون‌های جدیدش را به پشتیبانی از فناوری شارژ فوق‌سریع تجهیز کند. به نظر می‌رسد که زمان خداحافظی با درگاه لایتنینگ فرا رسیده باشد.

قانون جدید اتحادیه اروپا می‌تواند در این امر دخیل باشد. بر اساس این قانون، تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند موظفند تا محصول خود را به درگاه Type-C به عنوان یک استاندارد عمومی مجهز کنند. بنابراین اپل از ترس جریمه شدن و درگیری با اروپایی‌ها، تصمیم گرفته تا کم کم به سمت و سوی استفاده از Type-C در آیفون‌های بعدی خود برود.

به نظر شما اپل بالأخره از درگاه Type-C در آیفون‌های بعدی استفاده خواهد کرد یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • dariush eghbali
    dariush eghbali | ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

    احتمالش خیلی کمه

مطالب پیشنهادی