ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G
راهنمای خرید

مدل‌های مختلف ردمی نوت 11 چه تفاوتی با هم دارند؟

کمپانی ردمی که زیرمجموعه شیائومی محسوب می‌شود، اولین گوشی از سری Note خود را حدود ٨ سال پیش روانه بازار کرد. حال جدیدترین نسل از این گوشی‌ها، اعضای خانواده پر جمعیت ردمی Note 11 هستند. ...

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۱:۰۰

کمپانی ردمی که زیرمجموعه شیائومی محسوب می‌شود، اولین گوشی از سری Note خود را حدود ٨ سال پیش روانه بازار کرد. حال جدیدترین نسل از این گوشی‌ها، اعضای خانواده پر جمعیت ردمی Note 11 هستند. با توجه به تنوع بسیار زیاد اعضای این خانواده و احتمال زیاد سردرگمی کاربران و خریداران، تصمیم گرفتیم مقایسه‌ای بین این دستگاه‌ها داشته باشیم. بنابراین در ادامه به مقایسه گوشی‌های ردمی نوت 11، نوت 11S، نوت 11S 5G، مدل‌های 5G و 4G ردمی نوت 11 پرو و ردمی نوت 11 پرو پلاس خواهیم پرداخت تا ببینیم که چه تفاوت‌هایی دارند.

در کنار ۶ مدل ردمی نوت 11 که برای بازارهای جهانی عرضه شده‌اند، ردمی چند مدل را نیز روانه بازارهای چین و هند کرده و بعضی از آنها وارد بازار ایران نیز شده یا خواهند شد. با این حال ما به آنها نمی‌پردازیم. خانواده ردمی Note 11 در بازه قیمتی وسیع حدود ۵ تا ١٠ میلیون تومان در دسترس هستند. البته باید خاطرنشان کنیم که ردمی نوت 11 اس 5G هنوز به طور انبوه وارد بازار ایران نشده اما انتظار داریم که به‌زودی با قیمت مناسب در دسترس قرار گیرد.

نگاهی به خانواده ردمی نوت 11

هر کدام این محصولات نسبت به رده قیمتی خود، ویژگی‌های جذابی را ارائه می‌دهند. ابتدا نگاهی به فهرست مدل‌های موجود در ایران و قیمت پایه آنها خواهیم داشت:

  • ردمی Note 11 مدل ۴/۶۴ گیگابایت: ۴،۶۰۰،۰۰۰ تومان
  • ردمی Note 11S مدل ۶/۶۴ گیگابایت: ۶،۰۰٠،٠٠٠ تومان
  • ردمی Note 11S 5G مدل ۶/۶۴ گیگابایت: ۶،۳۰٠،٠٠٠ تومان
  • ردمی Note 11 Pro 4G مدل ۶/١٢٨ گیگابایت: ٧،۴٠٠،٠٠٠ تومان
  • ردمی Note 11 Pro 5G مدل ۶/١٢٨ گیگابایت: ٨،۰٠٠،٠٠٠ تومان
  • ردمی +Note 11 Pro مدل ۶/١٢٨ گیگابایت: ٩،۰٠٠،٠٠٠ تومان

طراحی و کیفیت ساخت سری ردمی نوت 11

بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G
گوشیطول و عرض (میلی‌متر)ضخامت (میلی‌متر)وزن (گرم)
ردمی نوت 11۱۵۹.۹ در ۷۳.۹۸.۱۱۷۹
ردمی نوت 11 اس۱۵۹.۹ در ۷۳.۹۸.۱۱۷۹
ردمی نوت 11 اس فایوجی۱۶۳.۶ در ۷۵.۸۸.۹۱۹۵
ردمی نوت 11 پرو۱۶۴.۲ در ۷۶.۱۸.۱۲۰۲
ردمی نوت 11 پرو فایوجی۱۶۴.۲ در ۷۶.۱۸.۱۲۰۲
ردمی نوت 11 پرو پلاس فایوجی۱۶۳.۷ در ۷۶.۲۸.۳۲۰۴

گوشی‌های این نسل از سری ردمی Note، طراحی مشابهی دارند. با این حال تفاوت‌هایی نیز میان آن‌ها دیده می‌شود. طراحی این گوشی‌ها در کل کاربر پسند است و شاید کم‌تر کسی پیدا شود که با این سبک طراحی مشکلی داشته باشد.

قاب پشتی گوشی‌های سری ردمی Note 11 حالت تخت دارد و به لطف وزن و ضخامت مناسب، حس خوبی حین کار کردن با آن‌ها به کاربر القا می‌شود. البته در نظر داشته باشید که میزان تخت بودن قاب پشتی در مدل‌های پرو بیشتر است. وزن ردمی Note 11 و Note 11S حدود ۱۷۹ گرم است، در حالی که باقی مدل‌های سری ردمی Note 11 به دلیل ابعاد بزرگ‌تر، وزن بیشتری دارند.

احتمالا ردمی Note 11 و ردمی Note 11S انتخاب بهتری برای طرفداران گوشی‌های کوچک و سبک خواهد بود. خبر خوب این است که ردمی بر خلاف سامسونگ، همچنان جک هدفون را از گوشی‌های جدیدش حذف نکرده و می‌توانید به آن هندزفری سیمی خود را وصل کنید. رنگ‌بندی این محصولات نیز تا حدودی متفاوت است.

کیفیت ساخت این محصولات تا حد قابل‌ توجهی متفاوت است. اصلی‌ترین تفاوت در کیفیت ساخت میان گوشی‌های خانواده Redmi Note 11، به قاب پشتی مربوط می‌شود؛ جایی که نوت 11، نوت 11S و نوت 11S 5G از بدنه پلاستیکی و باقی مدل‌ها از بدنه شیشه‌ای بهره‌مند هستند. هرچند که تمامی دستگاه‌های سری ردمی Note 11 از فریم پلاستیکی استفاده می‌کنند. هر ۶ مدل از استاندارد IP53 برخوردارند که به آن‌ها امکان مقاومت در برابر پاشش قطرات آب را می‌دهد، اما کاملا ضد آب نیستند.

نمایشگر سری ردمی نوت 11

بررسی ردمی Note 11 Pro 5G
گوشیاندازه نمایشگر (اینچ)نوع پنلنرخ رفرش (هرتز)رزولوشن
ردمی Note 11۶.۴۳AMOLED۹۰+FHD
ردمی Note 11S۶.۴۳AMOLED۹۰+FHD
ردمی Note 11S 5G۶.۶IPS LCD۹۰+FHD
ردمی Note 11 Pro۶.۶۷AMOLED۱۲۰+FHD
ردمی Note 11 Pro 5G۶.۶۷AMOLED۱۲۰+FHD
ردمی +Note 11 Pro۶.۶۷AMOLED۱۲۰+FHD

ردمی تمام محصولات سری Note 11 به جز Note 11S 5G را به نمایشگر AMOLED با نرخ رفرش بالا تجهیز کرده است. نرخ رفرش نمایشگر در مدل‌های ارزان‌تر معادل ٩٠ و در مدل‌های گران‌تر معادل ١٢٠ هرتز بوده که در هر دو حالت کارکرد دستگاه روان و نرم خواهد بود.

در مورد نمایشگر ردمی Note 11S 5G باید بگوییم که شاید این دستگاه نتواند به اندازه باقی مدل‌ها شما را راضی نگه دارد. این گوشی از نمایشگر ۶.۶ اینچی ۹۰ هرتزی بهره می‌برد، اما نوع پنل آن IPS LCD است که به اندازه برادرانش چندان پر نور نیست و ممکن است برای برخی کاربران رضایت‌بخش نباشد. این ضعف در بخش نمایشگر می‌تواند دلیل اصلی نخریدن ردمی Note 11S 5G و البته حضور کم‌رنگ آن در بازار ایران باشد.

کیفیت نمایشگر به کار رفته در باقی گوشی‌ها بالاست و حتی سختگیرترین کاربران را راضی می‌کند. حداکثر روشنایی نمایشگر این گوشی‌ها حدود ۷۰۰ الی ۷۵۰ نیت است تا بتوانید در شرایط مختلف از آن استفاده کنید.

نکته حائز اهمیت این است که اندازه نمایشگر تمام مدل‌ها با یک‌دیگر یکسان نیست. ردمی Note 11 و ردمی Note 11S از نمایشگر ۶.۴٣ اینچی استفاده شده و مدل‌های ردمی نوت 11 پرو از نمایشگر ۶.۶٧ اینچی بهره می‌برند. در نتیجه اگر به گوشی با نمایشگر بزرگ‌تری احتیاج دارید، باید به سراغ مدل‌های گران‌تر بروید.

نرم‌افزار و رابط کاربری سری ردمی نوت 11

بیشتر اعضای سری Redmi Note 11 از یک ترکیب نرم‌افزاری ثابت بهره می‌برند: رابط‌کاربری MIUI 13 به همراه سیستم‌عامل اندروید 11. با این حال ردمی نوت 11 پرو پلاس حتی از نسخه قدیمی‌تر این رابط‌کاربری، یعنی MIUI 12.5 بهره می‌برد. برخورداری از نسل جدید رابط‌کاربری MIUI خبر خوبی است و امکانات و پیشرفت‌های حاصل در آن سبب می‌شوند تا تجربه خوبی داشته باشید. با این حال ارائه این گوشی‌ها با اندروید 11 پیش‌فرض، یک نقطه ضعف به شمار می‌آید.

رقبای این گوشی‌ها از جمله محصولات جدید سری Galaxy A سامسونگ همگی به اندروید 12 مجهز هستند و به ادعای سامسونگ تا ۴ به‌روزرسانی اساسی اندروید را نیز دریافت خواهند کرد. از این طرف اما گوشی‌های خانواده ردمی Note 11 طبق سابقه‌ای که از این شرکت انتظار داریم، نهایتا دو به‌روزرسانی اساسی اندروید را دریافت می‌کنند و از رقبای خود بسیار عقب هستند. امیدواریم که این سیاست ردمی تغییر کند و پشتیبانی نرم‌افزاری منسجم‌تری را شاهد باشیم.

مشخصات سخت‌‌افزاری سری ردمی نوت 11

بررسی ردمی Note 11 Pro 5G

جالب است ۶ مدل خانواده ردمی Note 11 با ۵ چیپ مختلف عرضه شده‌اند. چیپ به‌کار رفته در این مدل‌ها همانند نسل قبل، توسط کوالکام یا مدیاتک ساخته شده‌اند. در جدول زیر مشخصات سخت‌افزاری این گوشی‌ها را می‌بینید.

گوشیتراشهحافظه رم (گیگابایت)حافظه داخلی (گیگابایت)
ردمی نوت 11اسنپدراگون 680 ۴/۶۶۴/۱۲۸
ردمی نوت 11 اسمدیاتک هلیو G96۶/۸۶۴/۱۲۸
ردمی نوت 11 اس فایوجیمدیاتک دیمنسیتی 810۴/۶۶۴/۱۲۸
ردمی نوت 11 پرومدیاتک هلیو G96۶/۸۶۴/۱۲۸
ردمی نوت 11 پرو فایوجیاسنپدراگون 695۶/۸۶۴/۱۲۸
ردمی نوت 11 پرو پلاس فایوجیمدیاتک دیمنسیتی 920۶/۸۱۲۸/۲۵۶

از حیث عملکرد سخت‌افزاری اکثر گوشی‌های سری Redmi Note 11 قابل‌ قبول هستند. تراشه‌های به کار گرفته شده در این گوشی‌ها، بهینه هستند و تولید حرارت نه چندان زیاد در بازی‌ها و کارهای سنگین از نقاط قوت آن‌ها محسوب می‌شود. در بسیاری از سناریوها می‌توان انتظار داشت که این گوشی‌ها بتوانند با سربلندی از تست‌ها بیرون بیایند. شاید تنها قدرت سخت‌افزاری مدل 5G ردمی Note 11 Pro با تراشه اسنپدراگون 695 در مقابل برخی رقبای هم‌قیمت مانند پوکو F3 و ریلمی جی‌تی مستر حرف خاصی برای گفتن نداشته باشد.

ردمی +Note 11 Pro مجهز به قدرتمندترین تراشه در این خانواده است؛ این تراشه با نام مدیاتک دیمنسیتی 920، می‌تواند به بهترین نحو جوابگوی بسیاری از نیازهایتان باشد. تراشه مدیاتک Helio G96 نیز که در برخی از مدل‌های این نسل به‌کار گرفته شده، قدرت و پایداری مناسبی داشته و استفاده عمومی را جواب می‌دهد. اسنپدراگون 680 در ردمی نوت 11 نیز به‌عنوان یک گوشی اقتصادی گزینه نسبتا خوبیست.

اگر قابلیت اتصال به شبکه 5G برایتان مهم است باید به سراغ مدل‌هایی بروید که این پسوند را با خود یدک می‌کشند. این گوشی‌ها در نسخه‌های مختلفی با رم و حافظه داخلی متفاوت ارائه می‌شوند و در ردمی نوت 11 پرو پلاس می‌توانید به بیشترین میزان فضای ذخیره‌سازی یعنی ٢۵۶ گیگابایت دسترسی پیدا کنید.

دوربین سری ردمی نوت 11

گوشیدوربین عریض (مگاپیکسل)دوربین فوق‌عریض (مگاپیکسل)دوربین ماکرو (مگاپیکسل)دوربین عمق‌سنج (مگاپیکسلی)دوربین سلفی (مگاپیکسل)
ردمی نوت 11۵۰۸۲۲۱۳
ردمی نوت 11 اس۱۰۸۸۲-۱۶
ردمی نوت 11 اس فایوجی۵۰۸۲-۱۳
ردمی نوت 11 پرو۱۰۸۸۲-۱۶
ردمی نوت 11 پرو فایوجی۱۰۸۸۲-۱۶
ردمی نوت 11 پرو پلاس فایوجی۱۰۸۸۲-۱۶

جالب است بدانید سیستم دوربین اکثر گوشی‌های خانواده ردمی Note 11 یکسان است. در حالی که ردمی Note 11 و ردمی Note 11S 5G از دوربین اصلی ۵٠ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند، باقی مدل‌ها مجهز به دوربین اصلی سه‌گانه ۱۰۸ مگاپیکسلی هستند. در واقع دستگاه‌های گران‌تر از این ترکیب دوربین به همراه دوربین ٨ مگاپیکسلی فوق‌عریض و ۲ مگاپیکسلی ماکرو بهره می‌برند.

البته با توجه به استفاده از تراشه متفاوت در برخی مدل‌ها، نمی‌توان گفت که تمام آن‌ها عملکرد یکسانی دارند؛ اما به طور کلی اختلاف زیادی را بین مدل‌های مجهز به دوربین ١٠٨ مگاپیکسلی شاهد نیستیم.

در بخش دوربین سلفی هم تنها ردمی Note 11 و Note 11S 5G در این سری به دوربین سلفی ١٣ مگاپیکسلی مجهز شده‌اند، در حالی که باقی مدل‌ها از دوربین سلفی ١۶ مگاپیکسلی بهره می‌برند.

باتری و سرعت شارژر

گوشیظرفیت باتری
(میلی‌آمپرساعت)
شارژر (وات)
ردمی Note 11۵۰۰۰۳۳
ردمی Note 11S۵۰۰۰۳۳
ردمی Note 11S 5G۵۰۰۰۳۳
ردمی Note 11 Pro۵۰۰۰۶۷
ردمی Note 11 Pro 5G۵۰۰۰۶۷
ردمی +Note 11 Pro۴۵۰۰۱۲۰

به جز ردمی +Note 11 Pro، تمام گوشی‌های این سری از طریق باتری ۵٠٠٠ میلی‌آمپر‌ساعتی انرژی خود را تأمین می‌کنند. با توجه به بهینگی مناسب این گوشی‌ها، حداقل می‌توان از آن‌ها انتظار شارژدهی نزدیک به یک روز را با استفاده روزمره داشت. 

مدل‌های غیر پرو از فناوری شارژ ٣٣ وات و مدل‌های پرو نیز از فناوری شارژ ۶٧ وات پشتیبانی می‌کنند. تفاوت سرعت شارژ این مدل‌ها چندان زیاد نیست و به حدود یک ربع ساعت می‌رسد.

در عوض این‌که باتری ردمی +Note 11 Pro ظرفیت ۴۵٠٠ میلی‌آمپر‌ساعتی را داراست، این دستگاه از سرعت شارژ فوق سریع ١٢٠ واتی پشتیبانی می‌کند. در واقع ردمی +Note 11 Pro ارزان‌ترین گوشی موجود در بازار ایران است که با چنین سرعت فوق‌العاده‌ای شارژ می‌شود. پروسه شارژ کامل پرچمدار این سری، حدود ٢٠ دقیقه بوده که به طور چشمگیری از سایر مدل‌ها بهتر است.

جمع‌بندی

بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G

در بازه قیمتی حدود ۵ تا ١٠ میلیون تومان، گوشی‌های خانواده ردمی Note 11 از با ارزش‌ترین گوشی‌هایی هستند که می‌توانید خریداری کنید. این دستگاه‌ها از نمایشگر با کیفیت، عملکرد سخت‌افزاری نسبتا مناسب، طراحی زیبا، دوربین اصلی باکیفیت و شارژر سریع در کنار مزایای دیگری برخوردارند.

در این میان هرچه که بودجه خود را افزایش دهید و به سراغ مدل‌های گران‌تر بروید، قابلیت‌های بیشتری مانند پشتیبانی شبکه 5G یا شارژر پر سرعت‌تر در اختیارتان قرار می‌گیرد. بنابراین باید طبق نیازهای خود، بسنجید که دقیقا چه اولویت‌هایی دارید و کدام دستگاه برایتان مناسب‌تر خواهد بود. 

در صورتی که سؤالی پیرامون گوشی‌های سری Redmi Note 11 دارید، می‌توانید آن در بخش نظرات مطرح کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • پیمان ۱۳
    پیمان ۱۳ | ۱۳ خرداد ۱۴۰۱

    سلام
    ممنون از توضیحات
    بنظرتون پردازنده مدیاتک نوت۱۱پرو از اسنپدراگون نوت۱۱پرو 5g دوامش بیشتره یا در یک سطحند؟
    منظورم اینه بعد از مدتی مدیاتک از کارایی نمی افته و سیستم هنگ کنه؟یا در یک سطحند با اسنپدراگون

مطالب پیشنهادی