ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

احتمال استفاده سامسونگ از دوربین 200 مگاپیکسلی در گلکسی S23 اولترا
تکنولوژی

گلکسی S23 اولترا احتمالا از دوربین 200 مگاپیکسلی بهره خواهد برد

سامسونگ سال گذشته از دوربین 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP1 رونمایی کرد اما تاکنون از این سخت‌افزار نیرومند در هیچ محصولی استفاده نکرده است. با این وجود طبق اخبار جدید به نظر می‌رسد سامسونگ در مراحل ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۰

سامسونگ سال گذشته از دوربین 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP1 رونمایی کرد اما تاکنون از این سخت‌افزار نیرومند در هیچ محصولی استفاده نکرده است. با این وجود طبق اخبار جدید به نظر می‌رسد سامسونگ در مراحل نهایی توسعه این دوربین است.

در حالی که ما منتظر نخستین گوشی 200 مگاپیکسلی سامسونگ هستیم، خبرگزاری کره‌ای ETNews ادعا کرده که سامسونگ توسعه حسگر دوربین 200 مگاپیکسلی خود را به پایان رسانده و انتظار می‌رود آن را در گلکسی S23 اولترای استفاده کند.

گفتنی است این خبرگزاری همچنین اعلام کرده سامسونگ الکترومکانیکس، که یکی از شرکای سامسونگ در حوزه دوربین محسوب می‌شود، تولیدکننده 70 درصد از این دوربین‌های 200 مگاپیکسلی خواهد بود و 30 درصد باقی مانده نیز توسط سامسونگ الکترونیکس تولید خواهد شد.

احتمال استفاده سامسونگ از دوربین 200 مگاپیکسلی در گلکسی S23 اولترا

عملکرد  دوربین 200 مگاپیکسلی در گلکسی S23 اولترا سامسونگ به چه صورت خواهد بود؟

گفتنی است مدل S23 اولترا احتمالا با استفاده از فرایند «ترکیب کردن پیکسل‌ها» (pixel binning) عملکردی نظیر گلکسی S22 اولترا و دوربین 108 مگاپیکسلی آن داشته باشد. در این حالت داده‌های چندین پیکسل کوچک‌تر که روی حسگر تصویر دوربین قرار دارند با یکدیگر ادغام می‌شوند و یک «ابر پیکسل» (super pixel) را شکل می‌دهند.

ویژگی ترکیب کردن پیکسل‌ها فرایند سودمندی به شمار می‌رود زیرا مگاپیکسل دوربین گوشی‌های هوشمند را بدون نیاز به تغییر ابعاد حسگر تصویر بالا می‌برد، نتیجه این امر نیز در تولید پیکسل‌های کوچک‌تر و دریافت نور کمتر نمایان می‌شود.

با توجه به این توضیحات، گلکسی S22 اولترا به شکل پیش‌فرض با دوربین اصلی خود تصاویر 12 مگاپیکسلی ثبت می‌کند اما تغییر تنظیمات به ثبت تصاویر 108 مگاپیکسلی منتهی می‌شود، با این حال تصاویر 12 مگاپیکسلی برای بسیاری از کاربران ایده‌آل هستند زیرا وضوح بالاتری دارند و فایل‌های آنها یزرگ‌تر خواهد بود.

در نهایت بایست گفت که هیچ یک از این موارد به شکل رسمی تایید نشده‌اند و برای اطلاعات بیشتر چاره‌ای جز انتظار وجود ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی