ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حمایت خالق شبکه جهانی وب از متاورس و واقعیت مجازی

«تیم برنرز-لی» دانشمند بریتانیایی علوم رایانه و خالق شبکه جهانی وب در مصاحبه جدید خود اعلام کرد که انتظار دارد تا در آینده، واقعیت مجازی و فناوری‌های مبتنی بر متاورس، بخشی از نحوه تعامل کاربران ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۳:۵۶

«تیم برنرز-لی» دانشمند بریتانیایی علوم رایانه و خالق شبکه جهانی وب در مصاحبه جدید خود اعلام کرد که انتظار دارد تا در آینده، واقعیت مجازی و فناوری‌های مبتنی بر متاورس، بخشی از نحوه تعامل کاربران با اختراع او یعنی وب محسوب شوند.

او در مصاحبه خود با برنامه بلومبرگ Quicktake گفت:

«مردم در مورد واقعیت مجازی و اینکه آیا متاورس قرار است تمام آینده را تشکیل دهد سوال‌ها دارند و پاسخ این است که بله، بخشی از آینده خواهد بود.»

او درباره واقعیت مجازی ادامه می‌دهد:

«با واقعیت مجازی، یک رسانه کاملا جدید دریافت خواهیم کرد. به عنوان مثال، فکر می‌کنم می‌توانید [در دنیایی] بین یک فیلم و دنیای واقعیت مجازی آن فیلم حضور داشته باشید. این چیزی است که درباره آن امیدوار هستم.»

حمایت برنرزلی از فناوری‌های واقعیت مجازی

واقعیت مجازی

برخی کلمات کلیدی دیگر مانند Web3 و NFT باعث ایجاد نظرات متفاوتی در بین کاربران شده است. برخی از کارشناسان باور دارند که به‌روزرسانی و استفاده از تجهیزات جدید برای مهم‌ترین بخش‌های دنیای اینترنت یک امر ضروری است و برخی دیگر از نظر آن‌ها به عنوان راهی برای کسب درآمد بیشتر یاد می‌کنند.

برنرزلی از دسته اول محسوب می‌شود، زیرا تاکنون حمایت خود از این فناوری‌های نوظهور را به شیوه‌های مختلفی نشان داده است. به عنوان مثال، او سال گذشته، کد اصلی شبکه جهانی وب را در حراجی آنلاین ساتبیز به صورت NFT و مبلغ 5.4 میلیون دلار به فروش رسانده بود. برنرزلی همچنین یکی از بنیان‌گذاران و مدیر ارشد فناوری Inrupt است، شرکتی که سیستم ذخیره‌سازی غیرمتمرکز داده‌ای به نام Solid را توسعه ‌می‌دهد که از آن به عنوان جانشین وب 2.0 یاد می‌شود.

این مخترع قبلا از Solid به عنوان یک سرویس ذخیره‌سازی داده که توسط کاربر کنترل می‌شود یاد کرده بود. تفاوت مهم این سرویس نسبت به سرویس‌های ابری، امکان اشتراک‌گذاری بسیار دقیق‌تر داده‌ها است.

برنرزلی علاوه بر توجه به متاورس و واقعیت مجازی در بخش دیگری از مصاحبه، همچنین مخالفت خود نسبت به کنترل داده‌های شخصی کاربران توسط غول‌های فناوری جهان را نشان داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hosein7hosein
    hosein7hosein | ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

    بخش کوچکی از آینده خواهد بود

مطالب پیشنهادی